آفتاب
ضمن اعلام مخالفت با عملیات خلیفه حفتر؛

نخست‌وزیر لیبی دولت را تنها مسئول مبارزه با تروریسم دانست

نخست‌وزیر لیبی دولت را تنها مسئول مبارزه با تروریسم دانست

نخست وزیر جدید لیبی ضمن اعلام مخالفت خود با "عملیات کرامت" در این کشور که رهبری آن را خلیفه حفتر بر عهده دارد، گفت: تنها دولت مسئول مبارزه با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، احمد معیتیق، نخست وزیر جدید لیبی در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد: پدیده تروریسم تنها مساله اصلی است که امنیت ملی ما را تهدید می‌کند.

وی ضمن اعلام مخالفت خود با "عملیات کرامت" که خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی "ارتش ملی لیبی" رهبری آن را بر عهده دارد، گفت: عملیات نظامی باید در چارچوب دولت صورت بگیرد و تنها دولت مسئول مبارزه با تروریسم است. راه مقابله با تروریسم گفتگو و مذاکره است نه حمله به شهرها.

معیتیق عنوان داشت: من به سمت نخست‌وزیری منصوب شده‌ام تا بحران کشور را مهار کرده و صلح و سازش را برقرار سازم برای همین از تمامی طرف‌ها می‌خواهم تا بر سر میز مذاکرات بنشینند.

نخست وزیر جدید لیبی با بیان اینکه دولت وی به برگزاری انتخابات پارلمانی در 25 ژوئن کنونی پایبند است، بر لزوم احترام به قانون و مشروع بودن انتخابات تاکید کرد.

وی در خصوص درگیری‌های اخیر میان حامیان و مخالفان خلیفه حفتر گفت: چنین رخدادهایی کارشکنی در روند دموکراسی در کشور محسوب می‌شود.

معیتیق همچنین از جامعه جهانی خواست از لیبی در چنین شرایط وخیمی حمایت کند.

وی عنوان داشت: ما تلاش می‌کنیم تا تمامی شهرهای لیبی را از هر گونه سلاح پاکسازی کنیم اما این مساله نیاز به اتخاذ اقدامات مهم دارد.

معیتیق خاطرنشان کرد: دولت من دولت ملی خواهد بود و با تمامی کسانی که خواهان بازسازی لیبی باشند، همکاری خواهم کرد.

وی افزود: ما همچنان در خصوص تحویل قدرت با دولت عبدالله ثنی، نخست وزیر سابق لیبی درحال بحث و گفتگو هستیم و هیچ‌گونه اختلافی در این زمینه وجود ندارد.

از سوی دیگر، افراد مسلح ناشناس روز شنبه ساختمان "دار الإفتاء" لیبی در طرابلس را با استفاده از خمپاره هدف قرار دادند اما هیچ‌گونه گزارشی در خصوص صدمات مالی و جانی در این حادثه اعلام نشده است.

همچنین افراد مسلح یک پادگان وابسته به نیروهای حامی خلیفه حفتر در شهر بنغازی را با شلیک پنج موشک، هدف قرار دادند.

منابع امنیتی لیبی نیز اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس هتلی که متعلق به احمد معیتیق بود را هدف قرار دادند اما این حادثه صدمات جانی به دنبال نداشت.

همچنین نیروهای امنیتی لیبی موفق شدند یکی از رهبران گروه تروریستی القاعده را در شهر "درنه" واقع در شهر لیبی به هلاکت برسانند.

انتهای پیام

کد N323653

وبگردی