آفتاب
نماینده جیرفت:

استکبار جهانی به چیزی جز اطاعت محض از خواسته‌هایش رضایت نمی‌دهد

استکبار جهانی به چیزی جز اطاعت محض از خواسته‌هایش رضایت نمی‌دهد

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استکبار جهانی بنا به خوی ذاتی‌اش به چیزی جز سر فرود آوردن و اطاعت محض از خواسته‌های نامشروعش رضایت نمی‌دهد و ساده‌لوحی است که اگر کسی فکر کند تعامل با استکبار سبب تنبه آن است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرج‌الله عارفی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی از مقررات و قوانین هیات‌های مدیره شرکت‌های دولتی ضد توسعه و سرمایه‌گذاری است و از رییس‌جمهور می‌خواهم نسبت به این مصوبات و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دقت لازم صورت گیرد. همچنین ضمن تشکر از وزیر صنعت، معدن و تجارت به ایشان عرض می‌کنم اقدام غیرمتعارف و ضد سرمایه‌گذاری در هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص پایانه صادراتی جیرفت اقدامی خلاف سیاست‌های دولتی است.

وی افزود: در کجای قانون آمده است که زمینی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تحویل داده شود و از سرمایه‌گذار بخواهد تعهد محضری بدهد تا از زیرساخت‌ها استفاده نکنند؟ لذا درخواست داریم جهت لغو این مصوبه اقدام لازم صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر کشاورزی، گفت: عدم خرید محصولات کشاورزی در گذشته در سال زراعی و اتفاقاتی که در این موضوع افتاد ایجاب می‌نماید برای پیشگیری از تکرار این موضوع دقت لازم را مرحمت نماییم و پیشنهاد می‌شود با توجه به اختیارات قانونی اولا ساماندهی الگوی کشت بر اساس نیازهای کشور انجام شود و حمایت مالی از شرکت‌های صادراتی به ویژه رییس‌جمهور و معاون اول و وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی جنوب انجام شود و صنایع تبدیلی و فناوری با تاکید مسئولین توسط بانک کشاورزی به منظور جلوگیری از بین رفتن محصولات هر چه سریعتر صورت پذیرد.

عارفی تاکید کرد: بهبود وضع خرید، ایجاد شرکت‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی، تامین سوخت برای کشاورزان به صورت منظم و شش ماهه، استمهال وام کشاورزان جنوب کرمان به مدت دو سال چرا که کشاورزان امسال هستی‌شان را از دست داده‌اند. همچنین مطالعه و اجرای راه‌آهن به منظور حمل و نقل محصولات با توجه به بحران هزینه‌های حمل و نقل در هشت سال از سال و اتمام بزرگراه جیرفت کرمان از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان و مردم منطقه است.

وی ادامه داد: راه‌های روستایی و توسعه آن و اصلی کردن راه جیرفت به بلور دستور عاجل رییس‌جمهور را می‌طلبد. همچنین احداث کانال آب حقابه‌داران میانچیر از رودخانه حریر و وضعیت نامناسب افت ولتاژ برق در جنوب کرمان، تسریع در بهره‌برداری از نیروگاه کهنوج را بیش از گذشته می‌طلبد.

نماینده مردم جیرفت در پایان مشکل آب در منطقه جیرفت و اتمام مطالعه فاضلاب شهری جیرفت و اجرای سریع آن و توجه به هنرمندان و نشریات محلی و تامین حداقلی رفاه این قشر زحمت‌کش، خبرنگاران و هنرمندان از دغدغه‌های اصلی این قشر است. ضمن آنکه در جنوب کرمان حتی یک شهر هم گاز ندارد و برقی کردن موتور پمپ‌های کشاورزی و گازرسانی مناسب ضرورت این منطقه است.

انتهای پیام

کد N323538

وبگردی