آفتاب

دمشق به موضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات ریاست جمهوری سوریه پاسخ داد

دمشق به موضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات ریاست جمهوری سوریه پاسخ داد

وزارتخانه سوریه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از موضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، این موضع را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای موضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات ریاست جمهوری این کشور را محکوم و اعلام کرد: این موضع اتحادیه اروپا که انتخابات ریاست جمهوری سوریه را غیرقانونی دانسته است، با قوانین بین‌المللی و حقوق ملت‌ها در انتخاب رهبر خود از طریق برگزاری انتخابات مغایرت دارد و مشروعیت حقیقی تنها به اراده مردمی وابسته است نه به رضایت برخی کشورها.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: استقبال بی‌نظیر سوری‌ها در داخل و خارج این کشور مهمترین دلیل بر شفافیت و درست بودن روند انتخابات است.

دمشق همچنین در این بیانیه به شدت از کشورهایی که در ریختن خون مردم سوریه، از بین بردن دستاوردهای آن و همچنین به شکست کشاندن روند سیاسی در این کشور مشارکت دارند، انتقاد کرد.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مدعی شده بود: انتخابات ریاست جمهوری که در سوریه برگزار شد و به پیروزی بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور انجامید، غیرقانونی است.

انتهای پیام

کد N323030

وبگردی