آفتاب

آغاز جشن های نیمه شعبان در هندوستان

آغاز جشن های نیمه شعبان در هندوستان

دهلی نو - ایرنا - در آستانه نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) جشن های این ایام از روز یکشنبه در شهرهای مختلف هندوستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اوتارپرادش از ایالت های مسلمان نشین هند روز شنبه شب شاهد اولین آیین ها و جشن های نیمه شعبان با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت (ع ) بود.

در مراسمی که با عنوان ˈمحفل نورˈ با حضور جمع زیادی از روحانیون، شخصیت های فرهنگی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شنبه شب در منطقه غازی آباد ایالت اوتارپرادش برگزار شد سخنرانان با تشریح برکات ماه شعبان و میلاد با سعادت امام عصر (ع) به بیان ویژگی های انسان منتظر پرداختند و بر پیروی از فرمایشات و مشی ائمه معصومین (ع) تاکید کردند.

در این محفل نور که به صورتی زیبا تزئین و نورافشانی شده بود شرکت کنندگان با ذکر صلوات، شادی و شعف خود را به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت مهدی فاطمه (عج) ابراز داشتند.

اجرای مولودی و سرودهای مذهبی توسط ذاکرین و مداحان و همراهی حاضران با این نواهای مذهبی از دیگر بخش های این مراسم بود.

مدیحه سرایی و مولودی خوانی در میان مسلمانان هندوستان با شور و شیوه خاصی برگزار می شود و حاضران که از مولودی ها و اذکار به وجد می آیند احساسات خود را با بیان کلمات و جملاتی ابراز می دارند و فضایی معنوی و نورانی در محفل ایجاد می شود.

در این مراسم همچنین شاعران سروده های خود را با شیوه ای زیبا و آهنگین و به سبک خاص هندی قرائت می کنند.

سید ˈعباس اکرم نقوی ˈ مسئول برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: شیعیان هندوستان هرسال در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر (عج ) در چند روز متوالی با برگزاری مراسم سخنرانی ، جشن، نور افشانی و توزیع نقل و شربت و شیرینی به شادمانی می پردازند و این ایام را گرامی می دارند که با استقبال گسترده ای همراه می شود.

در حال حاضر بیش از دویست میلیون مسلمان و حدود چهل میلیون شیعه در ایالت ها و شهرهای مختلف هندوستان زندگی می کنند و هندوستان یکی از بزرگترین مراکز تجمع مسلمانان و شیعیان در جهان است.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N322720

وبگردی