آفتاب

پلیس انگلیس سیاستمدار تبعیدی پاکستان را آزاد کرد

پلیس انگلیس سیاستمدار تبعیدی پاکستان را آزاد کرد

پلیس انگلیس سیاستمدار تبعیدی پاکستانی ساکن این کشور را که چهار روز پیش به اتهام پولشویی دستگیر کرده بود با قید وثیقه آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سیاستمدار پاکستانی 60 ساله به نام الطاف حسین که یکی از مقامات حزب قدرتمند جنبش متحد قومی است چهار روز پیش توسط پلیس انگلیس دستگیر شد و دستگیری وی باعث ترس و وحشت گسترده در شهر کراچی پاکستان شد.

الطاف حسین یکی از مناقشه برانگیزترین سیاستمداران در پاکستان است. وی روز سه شنبه در خانه خود در شمال لندن به اتهام پولشویی دستگیر شد.

او در پاکستان در ارتباط با یک پرونده قتل تحت تعقیب قرار دارد و از اوایل دهه 1990 تاکنون در تبعید خود خواسته در انگلیس است.

پلیس انگلیس اعلام کرد که در زمان دستگیر کردن او را نشناخته است. پس از آن دفتر حزب جنبش متحده قومی در لندن تایید کرد که الطاف حسین دستگیر شده است.

پلیس انگلیس در بیانیه‌ای روز شنبه عنوان کرد که فردی که روز سه شنبه دستگیر شد به قید وثیقه آزاد شده است.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات مربوط به اتهام پولشویی الطاف حسین ادامه یافته و این متهم در ماه ژوئیه باید مجدد به پلیس گزارش دهد.

الطاف حسین یکی از مقاماتی است که عملا کنترل شهر کراچی پاکستان را از مقر خود در شمال لندن در دست دارد و به خاطر سخنرانی‌های آتشین برای هوادارانش از طریق یک بلندگوی متصل به تلفن مشهور است.

پایگاه حامیان حزب وی شامل میلیون‌ها پاکستانی مسلمان و اردو زبان هستند که خانواده‌های آن‌ها در زمان تجزیه هند در سال 1947 به کراچی و مناطق اطراف آن مهاجرت کردند.

براساس گزارشات چند دقیقه پس از دستگیری الطاف حسین فروشندگان و اصناف در شهر کراچی از وحشت بروز خشونت مغازه‌های خود را بستند و این شهر به دلیل ترافیک سنگین عملا با بن بست مواجه شد.

انتهای پیام

کد N322448

وبگردی