آفتاب

هشدار مشاور جدید امنیت ملی کره جنوبی به پیونگ یانگ

هشدار مشاور جدید امنیت ملی کره جنوبی به پیونگ یانگ

تهران-ایرنا- مشاور امنیت ملی جدید کره جنوبی روز شنبه قول داد که اگر کره شمالی بار دیگر اقدام تحریک آمیز جدیدی انجام دهد، سئول اقدام متقابل سرسختانه ای را علیه پیونگ یانگ در دستور کار قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، این جدیدترین هشدار از سوی کره جنوبی به کره شمالی در بحبوحه تنش ها میان دو کشور بوده است.

کیم کوان جین که در حال حاضر هم به عنوان مشاور امنیت ملی کره جنوبی و هم به عنوان وزیر دفاع کره جنوبی فعالیت می کند، این اظهارات را طی بازدید از یکی از یگان های نظامی ارتش این کشور در مرز دو کره اعلام کرد.

این نخستین بازدید کیم کوان جین از یک یگان نظامی پس از منصوب شدن به عنوان مشاور امنیت ملی جدید رییس جمهوری کره جنوبی بوده است.

فعالیت کیم کوان جین به عنوان وزیر دفاع کره جنوبی ظرف هفته های آتی پایان خواهد یافت.

این مقام کره جنوبی پیشتر نیز قول داده بود که برای انتقام مرگ 50 شهروند کره جنوبی که در دو حمله جداگانه در مارس و نوامبر 2010 کشته شدند، در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی اقدام متقابل جدی بدهد.

این در حالی است که کره شمالی نیز به تازگی از اظهارنظرهای کیم کوان جین به شدت انتقاد کرده بود و از این مقام کره جنوبی به عنوان یک ˈگانگستر نظامیˈ یاد کرد.

تنش ها میان کره شمالی و کره جنوبی همچنان پابرجاست و نشانه ای از اینکه روابط میان دو کشور بهبود یابد و لفاظی های تند و تهدید های دو طرفه پایان یابد، مشاهده نمی شود. اعضای مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی نیز تلاش کرده اند تا راهی را برای از سرگیری مذاکرات پیدا کنند تا بدین ترتیب هم روابط میان دو کره بهبود یابد و هم از تنش ها در شبه جزیره کره کاسته شود.

رسانام**9234**1010
کد N322419

وبگردی