آفتاب

خدمت سربازی برای مردان اماراتی اجباری شد

خدمت سربازی برای مردان اماراتی اجباری شد

تهران – ایرنا – رییس امارات متحده عربی با صدور حکمی خدمت سربازی را برای شهروندان مرد این کشور اجباری اعلام کرد.

ˈرویترزˈ به نقل از خبرگزاری دولتی ˈوامˈ امارات اعلام کرد: ˈشیخ خلیفه بن زاید آل نهیانˈ امروز (شنبه) این حکم را صادر کرد و خبر آن در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

وام هدف از اتخاذ این تصمیم را تقویت روحیه وفاداری، وابستگی و فداکاری در میان جوانان اماراتی عنوان کرد.

قانون جدید شامل همه مردان 18 تا 30 ساله ای می شود که به لحاظ وضعیت سلامتی توان گذراندن دوره سربازی را دارند. طول مدت خدمت سربازی برای مردان دارای دیپلم دبیرستان 9 ماه و برای افرادی که دیلپم ندارند دو سال تعیین شده است.

بر اساس این قانون، حضور در دوره سربازی برای زنان اختیاری و مستلزم اعلام رضایت قیم آن ها است.

خدمت سربازی شامل دوره های آموزشی، تمرین های نظامی و دروس مربوط به میهن پرستی و مسایل امنیتی خواهد بود.

امارات در ماه ژانویه (دی/بهمن) نیز از احتمال اتخاذ چنین تصمیمی خبر داده بود.

رویترز افزود: امارات که فدراسیونی از هفت امیر نشین است و بیشتر جمعیت آن را اتباع خارجی تشکیل می دهند، با تهدید قریب الوقوعی از سوی همسایگانش مواجه نیست و تا کنون از حملات شبه نظامی که دیگر کشورهای منطقه را دچار کرده، مصون مانده است.

رویترز افزود: از سوی دیگر، امارات نیز مانند دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متحد آمریکا محسوب می شود و از مناسبات نظامی قدرتمندی با غرب برخوردار است. قدرت های غربی بارها اعلام کرده اند در صورت بروز هر گونه تهدید، خود را متعهد می دانند که به کمک امارات که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز هست، بشتابند.

با این حال، امارات که یکی از مشتریان بزرگ تولیدات نظامی غرب محسوب می شود نگران درگیری ها و ناآرامی هایی است که در دیگر کشورهای منطقه جریان دارد.

ˈموسسه بین المللی مطالعات راهبردیˈ لندن تعداد اعضای نیروهای مسلح امارات را 51 هزار نفر، شامل 44 هزار نفر نیروی زمینی، 2 هزار و 500 نفر نیروی دریایی و 4 هزار و500 نفر نیروی هوایی برآورد می کند.

خاورم**9156 *1446
کد N322163

وبگردی