آفتاب

استاندار: آذربایجان غربی نقش موثری درارتقای مبادلات اقتصادی ایران و عراق دارد

استاندار: آذربایجان غربی نقش موثری درارتقای مبادلات اقتصادی ایران و عراق دارد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، ˈ قربانعلی سعادت ˈ روز شنبه در بدو ورود به اقلیم کردستان عراق در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این استان با اقلیم کردستان عراق ارتباطات بسیار خوبی دارد که این امر در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو طرف بسیار مهم است.

وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف اضافه کرد: مهمترین هدف این سفر، ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی این استان با اقلیم کردستان عراق به جایگاه های بهتر و بالاتر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هدف گذاری 30 میلیارد دلاری مبادله کالا بین ایران و عراق تعیین شده است که در این سفر سعی داریم زمینه را برای تحقق بخش عمده این هدف آماده کنیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه ویژه ای نیز از فردا با مدیریت این استان توسط شرکت های ایرانی در اربیل عراق برای معرفی کالاهای تولیدی به مردم و تجار این منطقه برگزار می شود که قصد داریم از فرصت به دست آمده در قالب این نمایشگاه نیز برای معرفی ظرفیت های استان بهره ببریم.

استاندار آذربایجان غربی امروز در راس هیاتی از مدیران ارشد استان وارد اقلیم کردستان عراق شد و مورد استقبال معاون استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

نمایشگاه صنعتی و تجاری ایران در اربیل عراق با مدیریت استان آذربایجان غربی از فردا هجدهم تا بیست و یکم ماه جاری در اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

آذربایجان غربی یکی از استانهای مرزی ایران با عراق است.

8136/581/ 1495
کد N321934

وبگردی