آفتاب
انتقاد معاون بازسازی مدیریت بحران کشور:

مجلس نهم به لایحه بیمه همگانی حوادث توجهی ندارد

مجلس نهم به لایحه بیمه همگانی حوادث توجهی ندارد

تهران - ایرنا- معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور از مسکوت ماندن لایحه بیمه همگانی حوادث در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و افزود: مجلس نهم به رغم برخورداری کمتر از10 درصد از مردم از بیمه حوادث، کمترین توجهی به این لایحه ندارد.

«محمدفرید لطیفی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: لایحه بیمه همگانی حوادث دو سال پیش در مجلس هشتم مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما در موعدی که قرار بود به تصویب برسد، زمان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و این لایحه بلاتکلیف در دستان مجلسی ها رها شد.

وی بر ضرورت تصویب لایحه بیمه همگانی حوادث تاکید و یادآور شد: با مصوب شدن این لایحه در مجلس شورای اسلامی، همه هموطنان مکلف می شوند تا اموال و اماکن خود را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند و این امر موجب آرامش و آسایش خاطر آنان در بروز بلایای طبیعی خواهد شد.

معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: با الزامی شدن بیمه همگانی حوادث، 20 میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

لطیفی، وجه پرداختی بابت بیمه حوادث را رقم پایینی عنوان کرد و و گفت: مبلغ این نوع بیمه،سالانه حدود 30 تا 50 هزار تومان خواهد بود که به صورت اقساط از هموطنان اخذ خواهد شد.

وی با بیان این که خسارات ناشی از بلایای طبیعی باید به بیمه ها سپرده شود، خاطرنشان کرد: خسارات ناشی از بلایای طبیعی را باید بیمه ها بپردازند و دولت تنها باید اقدامات پیشگیرانه را دنبال کند، این روند در همه دنیا مرسوم است.

معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور همچنین از پرداخت خسارات ناشی از بلایای طبیعی طوفان و سیلاب به هموطنان خبر داد و افزود: بابت هر واحد مسکونی تخریب شده در روستاها 35 میلیون ریال و در شهرها 50 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: تسهیلات لازم جهت تامین خسارت در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت تا به صورت تسهیلات وام با بازپرداخت سود 4 درصد برای روستاییان و 5 درصد برای شهرنشینان در اختیار آنان قرار گیرد.

لطیفی گفت: مابه التفاوت سود بانکی تسهیلات یادشده از سوی دولت پرداخت می شود و بازپرداخت آن 15 ساله خواهد بود.

معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز مبالغ مورد نیاز برای تامین خسارات کشاورزی به صندوق بیمه کشاورزی عودت داده می شود تا کشاورزان بتوانند برای تامین خسارات خود از آن استفاده کنند.

معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور اعلام کرد: به خانواده متوفیانی که از صدمات بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند تسهیلات وام بلاعوض به مبلغ 15 میلیون ریال پرداخت خواهد شد .

لطیفی با بیان این که همچنان در حال بررسی گزارش نهایی خسارات ناشی از بلایای طبیعی طوفان و سیلاب کشور هستیم، گفت: با تهیه این گزارش ها؛ از هیات دولت تامین اعتبار برای کمک به خسارت زدگان را درخواست خواهیم کرد.

سیام/(4 )** 9136**1336
کد N321930

وبگردی