آفتاب
استادی:

در مصرف بیت‌المال حساسیت داشته باشیم

در مصرف بیت‌المال حساسیت داشته باشیم

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم تلاش اساتید حوزه بر فعالیت تخصصی در این حوزه تاکید کرد و گفت: اخلاص مهمترین شرط طلبگی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم تلاش اساتید حوزه بر فعالیت تخصصی در این حوزه تاکید کرد و گفت: اخلاص مهمترین شرط طلبگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‎الله رضا استادی در دومین اجلاسیه اساتید سطح یک استان قم، گفت: راه طلبگی راه تقوا و پاکی است و هیچ طلبه‎ای نباید این راه با پول گره بزند.

وی افزود: از مهمترین دغدغه‎هایی که در حوزه وجود دارد، کیفیت بالای درس‎های حوزه است که باید هر روز بهتر از روز گذشته باشد و اساتید نیز تخصص کافی را برای تدریس داشته باشند؛ نباید اساتیدی که تخصص کافی را ندارند در درسی حاضر شوند.

دبیر شورای عالی حوزه تصریح کرد: انتخاب طلاب یکی از مزیت‎های بزرگ حوزه بود، ولی این انتخاب به این معنی نیست که هر استادی را برگزینیم؛ بلکه باید اساتید درجه بندی شوند تا بهترین اساتید در اختیار طلاب باشند و طلاب از بین آنها اساتید را برگزینند.

استادی اظهار کرد: آماری را شنیدم که بر این مبنا 400 درس خارج در قم ارایه می‎شود ولی باید سوال کرد که آیا صلاحیت این دروس احراز شده است؟ بسیار خوب است که این همه درس باشد ولی شرط آن صلاحیت علمی این 400 کلاس است.

وی گفت: از گذشته‎های دور همیشه بحث اصلاحات در حوزه مطرح بوده است ولی در دوره‎های مختلف سعی شده است تا حد توان این مشکلات کم شود که البته از سال‌های پیش تاکنون کارهای خوبی در حوزه انجام شده است که از آن جمله می‎توان به شناسنامه دار کردن طلاب، احراز صلاحیت‎ها و.... اشاره کرد.

دبیر شورای عالی حوزه اظهار کرد: یکی از مباحثی که رهبری هم به آن نظر داشتند این بود که باید حوزه به جایی برسد که درجه علمی دقیق طلاب و اساتید را مشخص کند و این سامانه باید به نوعی در حوزه شکل بگیرد.

استادی با اشاره به اهمیت حجم پایین دروس حوزه خاطرنشان کرد: غیر از درس مراجع عالی که شکوه حوزه هستند دروس دیگر باید با طلاب کمتر برگزار شود تا استاد بتواند با طلاب گفتگو کند و تربیت آنها را تحت نظر داشته باشد.

وی تعامل استاد با طلاب و مباحثه را از ویژگی‎های مهم حوزه دانست و گفت: نباید این ویژگی‎های مهم را از دست بدهیم و کار به جایی برسد که مباحثه به طور کامل در حوزه از بین برود.

استادی با اشاره به اهمیت تقوا در میان طلاب گفت: راه طلبگی از راه مادی‌گری جداست و نباید حوزه را به پول گره زد؛ اخلاص مهمترین شرط طلبگی است و باید در صرف بیت‎المال و سهم امام بیشترین حساسیت‎ها را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N321899

وبگردی