آفتاب

"نتانیاهو در پی جدایی یکجانبه از فلسطینی‌ها در کرانه باختری است"

"نتانیاهو در پی جدایی یکجانبه از فلسطینی‌ها در کرانه باختری است"

روزنامه عبری زبان معاریو از تلاش بنیامین نتانیاهو برای اجرایی کردن طرح جداسازی کرانه باختری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر با ادامه مذاکرات با فلسطینیان مخالف است و حتی در پی آن است تا طرح جداسازی کرانه باختری را عملی کند.

به گزارش معاریو، نتانیاهو در نشست اخیر کمیته امنیت و امور خارجه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بر عدم ادامه مذاکره با فلسطین و جدایی از فلسطینی‌ها تاکید کرده و گفته بود اکنون زمان آن فرا رسیده که به خاطر توافق صلح میان فتح و حماس از فلسطینی‌ها جدا شویم.

نتانیاهو گفته است که باید اکثریت یهودی به صورت واضح و صریح در کشور اسرائیل حفظ شود و من نمی‌خواهم یک کشور بین رود و دریا تشکیل شود هر چند که وضعیت جمعیتی به نفع ماست اما برای این این اکثریت مشخص را حفظ کنیم باید از فلسطینی‌ها جدا شویم و زمان این جدایی رسیده است.

به گزارش روزنامه مذکور، اعضای کنست از اظهارات نتانیاهو این برداشت را کردند که وی می‌خواهد اقدامی یک جانبه در پیش بگیرد که شامل عقب‌نشینی از برخی مناطق کرانه باختری و الحاق مناطق دیگر به اراضی اشغالی است و این طرح تقریبا شبیه طرح آریل شارون، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه و عقب‌نشینی از آن در سال 2005 است.

به گزارش معاریو، این اقدام نتانیاهو با اظهارات پیشین وی در تضاد است.

وی پیشتر گفته بود که نباید تجربه عقب‌نشینی از نوار غزه را در مورد کرانه باختری تکرار کنیم چرا که پس از عقب‌نشینی‌ها حماس کنترل نوار غزه را در دست گرفت و شروع به شلیک موشک‌هایی به سمت اراضی اشغالی کرد.

انتهای پیام

کد N321871

وبگردی