آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی:

استفاده از تریبون‌ها برای عقده‌گشایی بهانه به دست افراطیون می‌دهد

استفاده از تریبون‌ها برای عقده‌گشایی بهانه به دست افراطیون می‌دهد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که استفاده از تریبون‌ها برای عقده‌گشایی و رسیدن به مقصود بهانه‌ای به دست افراطیون می‌دهد که می‌توانند به کشور آسیب بزنند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: یکی از آموزه‌های دینی ما که ائمه و پیامبر (ص) همواره بر آن تاکید داشته‌اند این است که همه ما موظفیم به عنوان شیعیان پیامبر و ائمه نیکو سخن بگوییم بنابراین اگر کسی خارج از این قاعده سخن گفت باید فهمید که ایرادی در رفتار و سخن آن فرد وجود دارد.

وی افزود: گاهی اوقات در مباحثی که به عنوان انتقاد یا حتی امر به معروف بیان می‌شود مصالح عمومی کشور، مصلحت نظام و حتی مسائل امنیتی و امنیت ملی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و بیان برخی جملات ممکن است بهانه‌ای را به دست دشمن دهد که از آن علیه ما و نظام جمهوری اسلامی استفاده کند بنابراین علاوه بر اینکه باید نیکو سخن گفتن را رعایت کنیم رعایت مسائل مرتبط با مصلحت کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس ادامه داد: متاسفانه کسانی هستند که هر تریبونی به دستشان می‌رسد از آن برای رسیدن به مقصود خود استفاده می‌کنند و هر آنچه می‌خواهند می‌گویند و عقده‌گشایی می‌کنند. اگر این روال وجود داشته باشد بهانه به دست افراطیون می‌افتد و آنها می‌توانند به کشور آسیب بزنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مساله هسته‌ای از مهم‌ترین مسائل کشور است، یادآور شد: مقام معظم رهبری به صراحت گفتند که مذاکره می‌تواند انجام شود و حالا هم مذاکرات در میانه راه است و در تابعیت شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیز باید به تایید مقام معظم رهبری برسد وگرنه عملیاتی نیست پس نمی‌شود کسی هر روز درباره مذاکرات یک حرف بزند؛ یک روز دلواپس باشد و روز دیگر به عنوان انتقاد چیزی بگوید.

حیدرپور خاطرنشان کرد: من دیده‌ام کسانی که اکنون هیچ مسئولیتی ندارند این طرف و آن طرف راه می‌افتند و می‌شوند سخنران و گرداننده و پنل‌ها و میزگردهایی در این رابطه به راه می‌اندازند که این حرکات افراطی است و قطعا مورد تایید مقام معظم رهبری نیست چرا که در برخی موارد حتی ممکن است مغایرت با مصالح و امنیت ملی داشته باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم برخورد با اینگونه اقدامات اظهار کرد: بهترین کار این است در جایی که مصالح ملی مورد آسیب قرار می‌گیرد مبادی اطلاعاتی و امنیتی تذکراتی بدهند البته گرداندگان هم باید عاقلانه فکر کنند اما مبادی ذیربط موظفند حتی در مواردی جلوی این تحرکات را بگیرند چرا که نمی‌توان مصالح ملی را قربانی امیال افراد کرد.

انتهای پیام

کد N321861

وبگردی