آفتاب

لاریجانی با رییس مجلس نمایندگان سنگاپور دیدار کرد

لاریجانی با رییس مجلس نمایندگان سنگاپور دیدار کرد

علی لاریجانی با حلیمه یعقوب رییس مجلس نمایندگان سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در کنفرانس خبری بعد از این دیدار با تاکید بر توسعه روابط سیاسی میان ایران و سنگاپور گفت: اطمینان داریم حضور ایشان به گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما در این جلسه مشترک در خصوص مسائل مهم منطقه از جمله موضوع هسته‌ای ایران ، موضوع تروریسم و افراطی‌گری صحبت کردیم.

لاریجانی با بیان اینکه برنامه متمرکزی از دیدارها برای ایشان تدارک دیده شده نسبت به گسترش روابط و همکاری‌های بین دو کشور ایران و سنگاپور اظهار امیدواری و از حضور حلیمه یعقوب تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، حلیمه یعقوب رییس مجلس نمایندگان سنگاپور نیز در سخنانی گفت: من از جانب پارلمان مردم سنگاپور از آقای لاریجانی به خاطر دعوت و استقبال گرمشان تشکر می کنم.

وی با اشاره سفر سوم خود به ایران تصریح کرد: با وجود سفرهای قبلی به ایران اما نخستین بار است به عنوان رییس مجلس نمایندگان به ایران می‌آیم و خیلی خوشحالم که تغییرات به وجود آمده را می‌بینم و ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف تعامل داشته باشیم.

یعقوب با بیان اینکه سنگاپور و ایران روابط خوبی با قدمت 40 سال دارند اظهار کرد: در خلال این مدت تعامل‌های خوبی در زمینه‌های مختلف انجام شده است در ماه فوریه نیز وزیر خارجه سنگاپور به دعوت وزیر خارجه ایران به این کشور سفر کرد و آقای لاریجانی نیز در سال 2011 دیداری از کشور ما داشتند که ما باز هم خوشحال می‌شویم که میزبان ایشان باشیم.

رییس مجلس نمایندگان سنگاپور همچنین خاطر نشان کرد: همانطور آقای لاریجانی گفتند تبادل نظرهای مختلفی داشتیم به خصوص درباره تمدن ایرانی که ملت ما دوست دارند از کشور ایران بیاموزند.

وی در پایان بیان کرد: بار دیگر از آقای لاریجانی تشکر می‌کنم و امیدوارم روابط خود را با ما ادامه دهند و در آینده نزدیک از کشور سنگاپور دیداری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N321857

وبگردی