آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی:

از ظریف به خاطر مخالفت با غرب در زمینه موشک‎های بالستیک تشکر می‎کنم

از ظریف به خاطر مخالفت با غرب در زمینه موشک‎های بالستیک تشکر می‎کنم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است، غرب می‎خواهد کاری که در جنگ جهانی دوم در آلمان و ژاپن انجام داد را در ایران نیز پیاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، ابراهیم آقامحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غربی‎ها دروغ می‎گویند و نمی‎خواهند در دنیا انسانیت را به رسمیت بشناسند. ما از غرب و تکنولوژی آنان که بدمان نمی‎آید اما مشکل اینجاست که خودشان را "کدخدای" جهان می‎دانند و اجازه نمی‎دهند سایر کشورها پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: در بحث مذاکرات ایران و 1+5 نیز این روند ادامه دارد؛ موضوع موشک‎های بالستیک را مطرح می‎کنند که ربطی به بحث هسته‎ای ندارد و آن را بهانه کرده‎اند. این در حالی است که می‎گویند بحث هسته‎ای نیست و در حقوق بشر و تروریسم با ایران مشکل داریم.

آقامحمدی تأکید کرد: غربی‎ها در سوریه تروریسم را ایجاد کردند و در بحث انتخابات ریاست جمهوری این کشور اجازه ندادند کسانی که سوری هستند و در غرب زندگی می‎کنند رأی بدهند و جالب است که از دموکراسی دم می‎زنند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: سه سال است که با دولت سوریه می‎جنگند در حالی که مردم این کشور از دولت‎شان دفاع می‎کنند و اینها به بهانه دموکراسی بچه را جلوی چشم والدین سر می‎برند و فیلم آن را در دنیا پخش می‎کنند، این چه دموکراسی است؟

وی در ادامه اظهار کرد: به مذاکرات هسته‎ای خوش‎بین نیستم چون غرب می‎خواهد ایران هیچ امکاناتی نداشته باشد تا بلای ژاپن و آلمان را در جنگ جهانی دوم بر سر ما بیاورند. از تیم مذاکره کننده حمایت می‎کنیم ولی تذکر داده‎ایم که گول خنده‎های غربی‎ها را نخورند.

آقامحمدی با تأکید بر وجود حقوقدان‎ها در تیم مذاکره کننده، خاطرنشان کرد: ابتدا حقوقدان نداشتند که ما هم تذکر دادیم و هم اکنون تیم حقوقی همراه آنهاست. اگر یک کلمه را متوجه نباشی، قافیه را باخته‎ای و همین اهمیت کار حقوقدان را بیشتر می‎کند.

نماینده مردم خرم‎آباد گفت: ما به تیم مذاکره کننده می‎گوییم هوشیار باشند و چیزی را امضا نکنند که به ضرر مردم باشد. با اینکه از وزیر امور خارجه قبلاً انتقادهایی داشته‎ام اما در بحث موشک‎های بالستیک از دکتر ظریف تشکر می‎کنم که با خواسته‎های غرب مخالفت کرد.

انتهای پیام

کد N321855

وبگردی