آفتاب

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره تبعات انسانی درگیری ها در یمن

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره تبعات انسانی درگیری ها در یمن

تهران – سازمان ملل متحد اعلام کرد درگیری های اخیر یمن باعث آوارگی حدود 20 هزار یمنی شده و کار کمک رسانی به آوارگان قبلی این کشور را مختل کرده است.

به گزارش خبرگزاری هندی ˈآینسˈ (IANS)، سازمان ملل و دیگر سازمان های حامی حقوق بشر نگران موج جدید آوارگی در استان شمالی ˈعمرانˈ یمن هستند که به اعتقاد آن ها در اثر درگیری های سنگین میان نیروهای دولتی و شورشیان این کشور طی دو هفته اخیر پدیدار شده است.

ˈفرحان حقˈ سخنگوی سازمان ملل روز گذشته گفت: آتش بس در استان عمران دو روز قبل برقرار شد و گزارش های رسیده حاکی از آن است که این آتش بس همچنان ادامه دارد. با این حال، مهم ترین مسیر شهر ˈصنعاˈ پایتخت یمن به عمران هنوز مسدود است.

سخنگوی سازمان ملل افزود: این انسداد مسیر باعث اختلال در کمک رسانی به حدود 40 هزار نفر از افرادی شد که از سال 2011 تا کنون آواره اند.

طبق اظهارات وی، کمک های مورد نیاز این گروه شامل مواد غذایی، آب و مایحتاج پزشکی و بهداشتی است.

وی گفت: شماری از گروه ها و سازمان های فعال در زمینه کمک های بشردوستانه در شهر عمران همچنان مشغول به خدمت رسانی هستند، اما همه فعالیت ها در خارج این شهر به حالت تعلیق درآمده است وبه محض برقراری شرایط امنیتی لازم، برآورد جدیدی از نیازهای آن ها صورت خواهد گرفت.

نیروهای مسلح یمنی روز چهارشنبه گذشته توافق آتش بسی را با ˈحوثیˈها در استان عمران منعقد کردند که از نیمه شب چهارشنبه اجرا شد.

به موجب این توافق، همه اقدامات طرفین در جهت تقویت حضور نظامی خود به حالت تعلیق درخواهد آمد و علاوه بر اعزام ناظران نظامی بی طرف به منطقه، مسیر اصلی مواصلاتی به شهر صنعا نیز بازگشایی خواهد شد.

خاورم**9156 *1446
کد N321761

وبگردی