آفتاب

مخالفت جامعه جهانی با شهرک‌سازی‌های جدید صهیونیست‌ها

مخالفت جامعه جهانی با شهرک‌سازی‌های جدید صهیونیست‌ها

پس از اینکه تل‌آویو اعلام کرد که در واکنش به تشکیل دولت توافق ملی فلسطین تصمیم دارد 1500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس بسازد محافل بین‌المللی به شدت این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم و با آن مخالفت کرد.

پس از اینکه تل‌آویو اعلام کرد که در واکنش به تشکیل دولت توافق ملی فلسطین تصمیم دارد 1500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس بسازد محافل بین‌المللی به شدت این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم و با آن مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، پیشتر وزارت مسکن رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در واکنش به تشکیل دولت جدید فلسطین ما مزایده‌هایی را برای ساخت 1500 واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس اعلام می‌کنیم.

اوری آریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که از حزب خانه یهودی است این حزب از شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کند در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: زمانی که به روی ما آب دهان می‌اندازند این پاسخ مناسبی از سوی ماست. من در مورد همسایگانمان (فلسطینی‌ها) و همچنین در مورد سایر کشورهای جهان سخن می‌گویم.

چند ساعت پس از این اظهارات دولت رژیم صهیونیستی به مسئولان این رژیم دستور داد تا ساخت 1800 واحد مسکونی دیگر را آغاز کند.

در همین راستا صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل در مقابل سازمان‌های بین‌المللی محاکمه و بازخواست شود.

وی گفت: کسی که از دادگاه‌های بین‌المللی هراس دارد باید جنایت‌های جنگی خود علیه مردم فلسطین را متوقف کند و اولین این جنایت‌ها شهرک‌سازی‌هاست که براساس قوانین بین‌المللی جنایت جنگی به شمار می‌آید.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست از تصمیم خود برای ساخت واحدهای مسکونی بیشتر صرف نظر کرده و تمام تلاش خود را برای از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات صلح به کار بگیرند.

اتحادیه اروپا همچنین ناامیدی عمیق خود را نسبت به تصمیم مسئولان رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی اظهار کرد.

در همین حال پاریس اعلام مزایده‌های جدید برای ساخت شهرک‌های یهودی نشین را محکوم کرده و شهرک‌سازی‌های غیرقانونی این رژیم را محکوم کرد.

رومان نارا، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: پاریس تصمیم مسئولان اسرائیلی برای اعلام مزایده ساخت حدود 1500 واحد مسکونی در شهرک‌های یهودی نشین در قدس و کرانه باختری را محکوم می‌کند.

وی تاکید کرد: براساس قوانین بین‌المللی شهرک‌سازی‌ها یک اقدام غیرقانونی است و مانعی را بر سر راه صلح عادلانه که مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور است ایجاد می‌کند.

دن شاپیرو، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی از حمایت‌های آمریکا از دولت جدید فلسطین دفاع و تاکید کرد که در این دولت هیچ یک از وزرای حماس حضور ندارند و این دولت یابد از خشونت‌ها اجتناب کرده و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

پس از اینکه محافل بین‌المللی دولت توافق ملی فلسطینی‌ها را به رسمیت شناختند رژیم صهیونیستی به شدت از این اقدام خشمگین شد.

انتهای پیام

کد N321504

وبگردی