آفتاب
عیادت معاون اول قوه قضاییه از مهدوی‌کنی

رییسی: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای نظام کادرسازی می‌کرد

رییسی: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای نظام کادرسازی می‌کرد

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی یکی از چهره‌های وحدت‌بخش جامعه است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی پس از عیادت آیت‌الله مهدوی کنی در بیمارستان بهمن در جمع خبرنگاران به نقش آیت‌الله مهدوی کنی در انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه نقش آیت‌الله مهدوی کنی در بسیاری از حوزه‌ها نقش کم‌نظیر بلکه بی‌نظیری است، گفت: حقیقتا ایشان در هر مقطعی از انقلاب اسلامی که احساس وظیفه کردند به صحنه آمدند و هیچ چیز جز حفظ انقلاب و ارزش‌های آن و خط ولایت برایش مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه ایشان همواره ابراز می‌کردند که امام تکلیف‌مداری و انجام تکلیف را به ما آموخته است، خاطرنشان کرد: در مقاطعی برخی از افراد به ایشان خرده می‌گرفتند که اگر شما در مورد موضوعی اعلام موضع کنید شخصیت‌تان آسیب می‌بیند، اما آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به این افراد می‌گفت که امام خمینی (ره) تکلیف‌مداری و انجام تکلیف را به ما آموخته است.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه آیت‌الله مهدوی کنی نقش الگودهی و بصیرت‌بخشی به دیگران را بر عهده داشت، گفت: به نظر من دلیلی که باعث شد پس از بروز بیماری برای ایشان همگان نگران شوند این است که ایشان چهره‌ای هستند که با همه شخصیت خود بر اساس تکلیف برای حفظ نظام و انقلاب دیروز در کنار امام خمینی (ره) بودند و امروز نیز در کنار مقام معظم رهبری قرار دارند و تمام وجودشان حفظ وحدت امت اسلامی بود.

رییسی با تاکید بر اینکه آیت‌الله مهدوی کنی امروز یکی از چهره‌های وحدت‌بخش در جامعه است، به کادرسازی‌های پس از انقلاب اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: شما مشاهده کردید که ایشان پس از جریان نخست‌وزیری ناباورانه کارهای دیگر را رها کردند و دانشگاه امام صادق (ع) را برای کادرسازی برای نظام برپا کردند و ما امروز در گوشه گوشه کشور چهره‌هایی را مشاهده می‌کنیم که ثمره کار آیت‌الله کنی و افراد دیگری هستند که در جهت کادرسازی برای نظام و انقلاب تلاش کرده‌اند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از بهبود کامل برای آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار کرد: امیدوارم که جامعه اسلامی همچنان شاهد حضور اثربخش آیت‌الله مهدوی کنی باشد.

انتهای پیام

کد N321409

وبگردی