آفتاب
شنیده‌نگاری‌های روزنامه آرمان

هدیه ابتکار به نکونام چه بود؟

هدیه ابتکار به نکونام چه بود؟

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توپ حاوی ۳۲ گونه درحال انقراض کشورهای شرکت‌کننده در جام‌جهانی را به جواد نکونام اهدا کرد.

 




    به گزارش آفتاب به نقل از گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز شنبه خود نوشت:


پاسخ فرزند هاشمی درباره سفر به عربستان


شنیده شد که عفت مرعشی، همسر آیت‌ا... هاشمی‌ درباره سفر هاشمی به عربستان گفت: سفر آیت‌ا... هاشمی به عربستان هنوز قطعی نیست و الان برنامه‌ای ندارد. همچنین فاطمه هاشمی نیز در پاسخ به این سوال که آیا آقای هاشمی به عربستان سفر می‌کند یا خیر اظهار کرد: ایشان قطعا نمی‌رود. وی درباره اینکه آیا شما با خود آیت‌ا... هاشمی در این باره صحبت کرده‌اید، تاکید کرد: بله ایشان در این مرحله نمی‌رود ولی آینده را نمی‌دانم.


احمدی‌نژاد به سوال «26 خودرو» پاسخ نداد


شنیده شد که احمدی‌نژاد عصر روز سه‌شنبه جهت انجام نخستین سخنرانی رسمی‌ خود بعد از دوران ریاست‌جمهوری‌اش وارد مشهد شد، اما به سوال ایسنا درباره «26 خودرویی که دولت سابق پس نمی‌دهد»، پاسخ نداد. احمدی‌نژاد گفت: شرمنده، قرار مصاحبه نداریم. وی درباره اظهارات اخیر برادرش درباره دورکردن مشایی نیز پاسخی نداد و در عین حال اعیاد شعبانیه و ولادت امام سجاد(ع) را تبریک گفت.


احضار یک دلواپس به دادگاه انقلاب


شنیده شد که سعید زیباکلام، ​​عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در پی انتقادات از ​سیاست خارجی ​دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به داد​سرای عمومی و انقلاب تهران احضار شد. خبرآنلاین نوشت؛ سعید زیباکلام برادر صادق زیباکلام است. وی یکی از منتقدان تیم هسته‌ای است. وی که در کارنامه خود علاوه بر سوابق علمی و پژوهشی، مسئولیت و ریاست سفارتخانه ایران در فیلیپین و ریاست اداره سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه را دارد، از ابتدای مشخص شدن مفاد مذاکرات ژنو، جزو مهم‌ترین منتقدان دولت و تیم مذاکراه‌کننده بوده است که جلسات متعدد دانشگاهی و مردمی وی در شهرهای مختلف برگزار شد.


تکذیب ارائه لیست توسط هاشمی برای خبرگان


شنیده شد که مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارائه لیست توسط آیت‌ا... هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان شایعه است. قدرت‌ا... علیخانی در حاشیه سفر به ورامین و در پاسخ به سوالی اظهار کرد: ارائه لیست توسط آیت‌ا... هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان شایعه است و برخی رسانه‌ها این شایعه را مطرح می‌کنند. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال ارائه لیست و کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از کاندیداتوری سیدحسن خمینی اطلاع ندارم اما تصور می‌کنم که ارائه لیست توسط ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز شایعه است.


آغاز پیگیری قضایی «من روحانی هستم»


شنیده شد که معاون حقوقی رئیس‌جمهور از ارائه مدارک توسط نهاد ریاست‌جمهوری و معاونت حقوقی به دادستانی کل کشور درباره مستند «من روحانی هستم» خبر داد. الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر اینکه دولت پیرامون مستند من روحانی هستم تا حالا گزارشی را به این قوه ارائه نداده است، گفت: تمامی مدارک و مبانی‌ای که به نظر ریاست‌جمهوری در این مستند خلاف واقع بوده و درباره اینکه تاریخ در این مستند به درستی بیان نشده، به دادستانی کل کشور ارائه شده است. وی افزود: وقتی دادستانی درحال رسیدگی به این موضوع است انتظار می‌رود که این پرونده مورد بررسی دقیق قرار گیرد.


الهام طفره رفت؛ از خود احمدی‌نژاد بپرسید!


شنیده شد که سخنگوی دولت دهم که برای شرکت نشست بصیرت‌افزایی فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) به همدان آمده بود، گفت: هنوز وقت انتخابات نیست که درباره آن صحبت شود، باید درمورد برنامه‌های آقای احمدی‌نژاد از خودش سوال کنید. غلامحسین الهام شامگاه گذشته برای شرکت در نشست بصیرت‌افزایی فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) به همدان آمده بود. در این مراسم برخی مسئولان دولت دهم همچون حسن قهرمانی‌مطلق، فرماندار سابق همدان، عباس حسنی‌محتشم، مدیرکل آموزش و پرورش سابق همدان، معاون سابق آموزش و پرورش همدان و برخی کارشناسان سیاسی استان نیز حضور داشتند.


حاشیه‌های سخنرانی رسایی


شنیده شد که سخنرانی پنجشنبه‌شب حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس در مسجد رضوان اهواز با حاشیه‌هایی همراه بود. سخنرانی رسایی ساعت 21 پس از نماز مغرب و عشا درحالی شروع شد که برخی نمازگزاران پس از اقامه نماز، مسجد را ترک کردند. با وجود اینکه برای سخنرانی حجت‌الاسلام رسایی اطلاع‌رسانی زیادی حتی از طریق پیامک شده بود ولی شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم در حد 200تا 250 نفر و فضای زیادی از مسجد بزرگ رضوان خالی از جمعیت بود. تنها شخصیت مهم شرکت‌کننده در این مراسم آیت‌ا... محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود. رسایی در سخنرانی 90 دقیقه‌ای خود گذری به حوادث پس از انتخابات 88 ریاست‌جمهوری کرد و ادامه داد: «اگر عوامل فتنه توبه و عذرخواهی کنند، ملت از جرم آنان خواهد گذشت». محور اصلی پرسش‌های مکتوب و شفاهی از آقای رسایی حول مذاکرات هسته‌ای بود. وی در پاسخ به سوالی در اینباره بیان کرد: «پس از توافق هسته‌ای با غرب تحریم‌ها تشدید می‌شود». این پاسخ رسایی شگفتی حاضران را برانگیخت.


تکذیب کتک‌کاری محافظان روحانی در بیمارستان


شنیده شد که در پی انتشار مطلبی غیرواقعی تحت عنوان کتک‌کاری محافظان «حسن روحانی» در بیمارستان محل بستری «آیت‌ا... مهدوی‌کنی» در یکی از سایت‌های خبری، یک منبع آگاه در ریاست‌جمهوری موضوع مطرح شده را کاملاً بی‌اساس و کذب محض دانست. هنگام عیادت دکتر حسن روحانی از آیت‌ا... مهدوی‌کنی، به‌دلیل عدم هماهنگی قبلی و حضور سرزده رئیس‌جمهور در بیمارستان محل بستری ایشان، هیچ یک از عوامل رسانه‌ای نهاد ریاست‌جمهوری در محل حضور نداشتند و تنها تصویربرداران رسانه ملی و عکاسان خبرگزاری‌ها برای پوشش اخبار مربوط به عیادت مسئولان نظام از آیت‌ا... مهدوی‌کنی در بیمارستان حاضر بودند. این منبع آگاه ضمن اینکه قویاً خبر هرگونه درگیری میان محافظان را تکذیب کرده است، این اقدام را مصداق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی دانسته و حق هرگونه پیگرد قانونی را در این خصوص محفوظ می‌داند.


هدیه ابتکار به نکونام چه بود؟


شنیده شد که دکتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توپ حاوی 32 گونه درحال انقراض کشورهای شرکت‌کننده در جام‌جهانی را به جواد نکونام اهدا کرد. زیست بوم نوشت؛ در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات جام‌جهانی فوتبال 2014 برزیل که در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، دکتر معصومه ابتکار ضمن ابلاغ پیام رئیس‌جمهور به بازیکنان و اعضای کادر فنی، زیست توپ را به کاپیتان این تیم اهدا کرد. طبق هماهنگی‌های انجام‌شده این توپ روز مسابقه تیم‌های ملی ایران و آرژانتین از سوی جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران به لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین اهدا خواهد شد.
کد N321379

وبگردی