آفتاب

تاثیر ورزش بر سلامت در دوران سالمندی

تاثیر ورزش بر سلامت در دوران سالمندی

افراد مسنی که تا سنین بالا بیشتر ورزش کرده‌اند کمتر دچار افت کارایی فیزیکی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات انجام شده در دانشگاه میسوری نشان داده است افراد مسن بازنشسته‌ای که در طول زندگی خود بیشتر ورزش کرده‌اند کمتر دچار افت کارایی فیزیکی می‌شوند. با این حال بسیاری از افراد مسن و بزرگسال حتی کسانی که ورزش کرده‌اند ، زیاد به قدرتمند کردن عضلات نپرداخته‌اند.

تحقیقات پیشین نشان داده است بیشتر افراد بزرگسال بالای 65 سال غیر فعال هستند و با وجود توصیه های زیاد برای ورزش کردن، این کار را انجام نمی‌دهند.

لورن فیلیپس ، استاد دانشکده پرستاری می‌گوید : افت کارایی فیزیکی در این گروه سنی طبیعی است ، اما ما دریافتیم افرادی که بیشتر ورزش کرده‌اند کمتر دچار این افت می‌شوند. بیشتر فعالیت‌های فیزیکی که افراد سالمند انجام می‌دهند پیاده روی و انجام کارهای سبک در خانه است، اما این فعالیت‌ها برای نگه داشتن قدرت عضلات کافی نیستند.

فیلیپس و همکارانش 38 فرد مسن بازنشسته از یک خانه سالمندان را مورد بررسی قرار دادند. آنها سرعت راه رفتن، تعادل ، توانایی ایستادن و موارد دیگر را اندازه‌گیری کردند. در این بررسی‌ها مشخص شد کسانی که تاکنون بیشتر ورزش و فعالیت داشتند، در این توانایی‌ها موفق‌تر بودند.

فیلیپس می‌گوید: ورزش‌های پیشنهاد شده به سالمندان شامل ورزش‌ها قدرتی نیز می‌شود، مانند قدرتمند کردن عضلات زانو و عضلات دو سر بازو. این ورزش‌ها برای افراد سالمند بسیار مهم هستند، زیرا توانایی آنها برای انجام کارهای روزانه را افزایش می‌دهد.

پیاده روی متداول ترین و راحت‌ترین راه فعالیت است. ورزش‌های قدرتی باید در میان سالمندان بیشتر تبلیغ شوند، این ورزش‌ها باید حداقل دو بار در هفته‌ انجام شوند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N320901

وبگردی