آفتاب
تأکید مردم سوریه بر امنیت؛

انتخابات سوریه درخواستی برای عدم دخالت غرب و نبود تروریست ها

انتخابات سوریه درخواستی برای عدم دخالت غرب و نبود تروریست ها

دمشق- ایرنا- سوریه پس از گذشت سه سال از بحران تحمیلی به مثابه شبه ویرانه ای است که مردم و دولتش آن را با چنگ و دندان حفظ کرده اند و اکنون پس از نخستین انتخابات، خواهان دستیابی به آرامش و یافتن امنیت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سوریه، امنیت، استقلال، آرامش، بازسازی، بازگشت مهاجران، بیرون رفتن تروریست های تکفیری و حفظ تمامیت ارضی میهن از مهمترین خواسته های مردم سوریه در پای صندوق های رأی نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه بود.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه در حالی در روز سوم ژوئن برگزار شد که غرب و آمریکا از این مردمسالاری احساس نارضایتی کرده اند و شاید به نوعی خواهان ادامه مناقشات میان تروریستها و مردم و دولت سوریه هستند.

اما سوری تبارها با حضور و مشارکت 74 درصدی خود، خواهان بیرون راندن تروریست ها و دور شدن راهبردهای غرب از کشورشان بوده و هستند.

نخستین دوره انتخابات سوریه به رغم میل طبیعی کشورهای مدعی حقوق بشر در روز سوم ژوئن برگزار شد و بشار اسد از دو رقیب خود یعنی ماهر حجار و حسان النوری پیشی گرفت و بر مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه زد.

بر اساس گزارش تلویزیون سوریه 15 میلیون و 840 هزار و 575 واجد شرایط رأی دهی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بودند که 11 میلیون و 643 هزار و 412 تن در انتخابات شرکت کردند و اسد با بیشترین رأی، فرد برگزیده انتخابات شد.

انتخابات سوریه همزمان با تمامی تهدیدات تروریست ها و حملات مداوم آنها، در کمال آرامش مردمی برگزار شد و شهروندان سوری بدون هیچ هراسی از کشته شدن پای صندوق های رأی حاضر شدند.

شهرهای دمشق و حلب شاید دو شهر بزرگ و پرمشارکت سوریه در انتخابات محسوب می شد که مردم پای صندوق های رأی حاضر شدند؛ حتی در شهر حلب و در روز انتخابات 25 نفر از مردم سوریه که آماده رأی دادن شده بودند، کشته و 70 نفر نیز زخمی شدند.

البته این حملات تروریستی مردم را از حاضر شدن پای صندوق های رأی ناامید نکرد و آنها پای برگه های رأی نام نامزد خود را به نگارش درآوردند.

گزارش هیأت های پارلمانی کشورهای مختلف جهان که به دعوت رییس مجلس سوریه برای نظارت بر این همه پرسی حضور یافته بودند، حاکی از تأیید انتخابات با حضور حداکثری مشارکت مردمی بود.

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز به همراه هفت هیأت پارلمانی کشورهای دوست سوریه یعنی اوگاندا، بولیوی، زیمباوه، فیلیپین، تاجیکستان و ونزوئلا دوشنبه عازم دمشق و حلب شد و ازنزدیک این رویداد مهم سوریه را بررسی کردند.

به همراه این هیأت های پارلمانی، بسیاری از نمایندگان پارلمانی جهان نیز در کنار کارشناسان، رسانه ها و سازمان های غیر دولتی، خود را به دمشق رساندند و انتخابات را از نزدیک در این کشور نظاره کردند.

مهر تأییدی که از سوی کارشناسان جهان بر این انتخابات زده شد، خشم سران آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان تروریست ها را برانگیخت.

ریاست هیأت پارلمانی و کارشناسی کشورمان را علاالدین بروجردی رییس کمیسیوون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برعهده داشت که به همراه همکاران خود یعنی خجسته، شریعتی، خسروی، رضایی، بت کلیا، عاشوری، شیخ الاسلام و خانم افتخاری در کنار نماینده ای از سوی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران از انتخابات و نحوه برگزاری آن دیدن کردند.

دیدار هیأت های پارلمانی کشورهای دوست سوریه و نگاه کارشناسان و اصحاب رسانه، چیزی جز آرامش مردمی و نشاط اجتماعی را گزارش نکرد؛ چرا که دیگر تهدیدات تروریست ها، سوری ها را از تعیین تکلیف برای کشورشان نمی ترساند.

بروجردی که از نزدیک تمام روند انتخابات سوریه را با نگاهی بیطرفانه در نظر گرفته و با مردم و مسؤولان این کشور گفت و گوهایی داشته، در این باره اظهار داشت: پیام مردم سوریه در انتخابات، مردم سالاری و خروج تروریست ها از این کشور است؛ ملت سوریه خشم خود را از رژیم اسرائیل که نماد حامی تروریسم دولتی است به اثبات رسانده اند.

وی اضافه کرد: مردم سوریه با حضور پای صندوق های رأی، حمایت خود را از انتخابات، دموکراسی، دولت و مقاومت در برابر بحران های تحمیلی نشان داده اند.

نه تنها این اظهارات، بلکه تمامی گفته های کارشناسان حاضر در سوریه این رویکرد مردمسالارانه مردم سوریه را مورد تأیید قرار داد.

رییس هیأت های پارلمانی کشورهای دوست سوریه همچنین خطاب به کشورهای مخالف سوریه اظهار داشت: هر اقدامی که پس از انتخابات روز سه شنبه گذشته سوریه علیه این کشور انجام شود، علیه سوری ها خواهد بود.

سرانجام انتخابات مردم سوریه در سوم ژوئن 2014 پایان یافت و در فاصله ای یکروزه بعد از شمارش آرا، بشار حافظ اسد رییس جمهوری سوریه لقب گرفت.

پس از این اعلام نتیجه، غالب مردم سوریه به خیابان ها ریخته و شادی خود را از حصول انتخابات اعلام کردند؛ فریاد مردم سوریه این بود که جان و روحمان را فدای کشور می کنیم و خواهان بیرون رفتن تروریست ها هستیم.

این خواسته ها در حالی از سوی مردم سوریه اعلام می شود که بشار اسد نیز در نخستین دیدار رسمی خود که با هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی در روز گذشته (پنجشنبه) انجام داد، بر مردمسالاری تأکید کرده است.

رییس جمهوری منتخب مردم سوریه اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان جلوی برگزاری انتخابات را گرفتند؛ این در حالی است که انتخابات بسیار حائز اهمیت است چون فصل الخطاب محسوب می شود.

وی ادامه داد: پس از این انتخابات، غرب قدرت و توان خود را از دست می دهد و دولت های مزدور غرب نیز نیرو و توان خود را از دست خواهند داد.

حال، تمامی مردم و مسؤولان سوری با همکاری رییس جمهوری منتخب به دنبال بیرون راندن تروریست ها، حذف دخالت غرب، بازسازی کشور و پایان بحران ها هستند.

چیزی که این روزها سوریه را به سر منزل مقصود می رساند، اتحاد مردم این کشور است که حالا پس از انتخابات ریاست جمهوری بیش از گذشته محسوس است.

مردم سوریه که طعم شادی انتخاب و حق رأی را چشیده اند، با حمایت از بشار اسد به دنبال حذف رد پای غرب و خروج تمامی تروریست ها برای بازگشت آرامش به میهن شان هستند.

شعاری که در این روزها اکثریت سوری ها سر می دهند این است که ˈبا روح و جان از سوریه و بشار اسد حمایت می کنیمˈ.

سیام**7261**1504
کد N320763

وبگردی