آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

هلاکت 80 عضو داعش در سامراء/دستگیری تروریستهای چچنی، افغانی و یمنی

هلاکت 80 عضو داعش در سامراء/دستگیری تروریستهای چچنی، افغانی و یمنی

منابع امنیتی عراق از هلاکت 80 تروریست وابسته به گروه موسوم به داعش و دستگیری چندین تروریست چچنی، افغانی و یمنی در عملیات سرکوب اعضای این گروه در سامراء خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  الفرات، فرماندهی پلیس استان صلاح الدین عراق از هلاکت 80 تروریست و دستگیری 17 تروریست دیگر در روز پنجشنبه خبر داد که در جریان عملیات سرکوب آنها رخ داد.

در بیانیه فرماندهی پلیس استان صلاح الدین آمده است نیروهای امنیتی در جریان عملیات مقابله با بازماندگان گروه تروریستی داعش که روز پنجشنبه وارد این استان به ویژه سامراء شده بودند، 80 تروریست را به هلاکت رساندند و 17 نفر از آنها را دستگیر کردند که شامل هفت چچنی، دو افغانی، سه یمنی و پنج عراقی هستند.

منابع امنیتی عراق پاکسازی کامل صلاح الدین از جمله شهر مقدس سامراء از وجود تروریستهایی را که برای سیطره بر برخی مناطق استان از جمله حرمین مطهر امامین عسکریین  علیهما السلام تلاش می کردند، با وارد کردن تلفات سنگین به آنها اعلام کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای کماندویی با هلاکت پنج تروریست انتحاری، تلاش داعش برای حمله به مناطق مسکونی موصل را ناکام گذاشتند.

بر اساس بیانیه یگان مبارزه با تروریسم، نیروهای امنیتی صبح امروز جمعه، پنج تروریست انتحاری وابسته به گروه داعش را به هلاکت رساندند و تلاش تروریستهای این گروه برای حمله به مناطق مسکونی موصل را دفع کردند.

بر اساس این گزارش، کار پاکسازی مناطق مسکونی از وجود تروریستهای داعش همچنان ادامه دارد.

عملیات گسترده پیگرد تروریستهای داعش در برخی شهرهای عراق همچنان ادامه دارد که تا کنون چندین عملیات تروریستی خنثی شده و شماری از اعضای این گروه دستگیر شده و برخی دیگر به هلاکت رسیده اند.

تروریستهای تکفیری داعش دیروز قصد حمله به حرمین امامین عسکریین علیهما السلام و اشغال این مکان مطهر را داشتند که با دخالت به موقع نیروهای امنیتی و عشایر، در این راه ناکام ماندندو متحمل تلفات سنگین شدند.
 

کد N320539

وبگردی