آفتاب

رویترز: ایران نیازمند تجربه نکونام در جام جهانی

رویترز: ایران نیازمند تجربه نکونام در جام جهانی

خبرگزاری رویترز با تمجید از جواد نکونام عنوان کرد، ایران برای موفقیت در جام جهانی به تجربه او نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برزیل باید با نیجریه قهرمان قاره آفریقا دیدار کند.

خبرگزاری رویترز با تمجید از جواد نکونام گفت: این بازیکن ایرانی مسئولیت سنگینی در جام جهانی برزیل دارد.

جواد نکونام بازی‌ساز، کاپیتان، پنالتی‌زن و متخصص ضربات ایستگاهی در تیم ملی ایران است و همه‌ی اینها باعث شده است تا وظیفه این بازیکن ایرانی در جام جهانی بسیار مهم و حیاتی باشد.

جواد نکونام 33 ساله که در 136 بازی در تیم ملی ایران موفق به زدن 36 گل شده است، مهم‌ترین بازیکن کارلوس کی‌روش در جام جهانی محسوب می‌شود. نکونام 14 سال است که در رده ملی برای تیم ایران بازی می‌کند. توانایی‌های او در 6 فصل حضور در تیم اوساسونا به نمایش گذاشته شد.

این بازیکن ایرانی در انتخابی جام جهانی نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی ایفا کرد. نکونام بازیکنی مطمئن با توپ است. او ستون تیم ملی ایران محسوب می‌شود که با شماره 6 در قلب خط دفاع ایران قرار دارد.

نکونام در دو بازی اول ایران در جام جهانی 2006 برابر مکزیک و پرتغال به میدان رفت و پس از آن موفق شد از لیگ امارات به اوساسونا برود. نکونام در 150 بازی که با تیم اوساسونا انجام داد موفق شد 20 گل به ثمر برساند و سپس در سال 2012 به استقلال ایران پیوست و موفق شد با این تیم به قهرمانی در لیگ ایران دست یابد و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا نیز به جمع چهار تیم راه پیدا کند.

نکونام با این عملکرد خود یکی از سه نامزد نهایی برترین بازیکن آسیا در فصل گذشته بود که در نهایت این عنوان به ژنگ‌ژی چینی رسید. ایران در جام جهانی 2014 در گروهی سخت باید با نیجریه، آرژانتین و بوسنی دیدار کند. تجربه نکونام بی‌شک می‌تواند راهگشای ایران در جام جهانی برزیل باشد. به عبارت دیگر ایران برای موفقیت در جام جهانی برزیل به تجربه نکونام نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N320467

وبگردی