آفتاب

رسانه های روسی: دهها هزار پناهنده اوکراینی وارد خاک روسیه شدند

رسانه های روسی: دهها هزار پناهنده اوکراینی وارد خاک روسیه شدند

مسکو- ایرنا- رسانه های خبری روسیه روز جمعه در گزارشهای خود از ورود دهها هزار پناهنده اوکراینی به استان راستف در جنوب روسیه خبر دادند.

به گزارش رسانه های روسی، در دو روز اخیر در مجموع بیش از 40 هزار شهروند اوکراینی روس تبار از مناطق لوهانسک و دونتسک وارد خاک روسیه شدند.

به گفته پاول آستاخوف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور دفاع از حقوق کودکان، تنها در شبانه روز اخیر بیش از 12 هزار شهروند اوکراینی با عبور از مرز وارد منطقه راستف شدند.

روز پنجشنبه نیز خبرگزاری ریانووستی به نقل از گزارش روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه از ورود 33 هزار و870 پناهنده اوکراینی به قلمرو روسیه خبر داد.

این افراد در اردوگاههایی در استان راستف (هم مرز با اوکراین) اسکان داده شده اند.

برای این منظور در 15 منطقه استان راستف وضعیت فوق العاده اعلام شده است و مقامهای این استان از هفته گذشته برای میزبانی افراد پناهنده از اوکراین آماده شده اند.

در همین حال دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه دستور داد کمکهای لازم به مقامهای محلی استان راستف برای پذیرش و اسکان مناسب پناهندگان و حل مسایل آنها ارایه شود.

به گزارش رسانه های خبری دولت اوکراین از روز گذشته چندین گذرگاه مرزی با روسیه را برای جلوگیری از تردد شهروندان این کشور و اتباع روسیه بسته است.

در حال حاضر به گزارش ریانووستی، حدود 200 کیلومترمربع از مرز روسیه و اوکراین در مناطق لوهانسک و دونتسک توسط شبه نظامیان جدایی طلب این منطقه کنترل می شود.

هواپیماهای اوکراینی در شبانه روز گذشته در چندین نوبت مناطق هم مرز این کشور با روسیه را برای جلوگیری از ورود شبه نظامیان طرفدار روسیه به خاک اوکراین بمباران کرده اند.

اروپام/2242**518**1577
کد N320453

وبگردی