آفتاب
دستور کار مجلس در هفته آینده

طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به صحن مجلس رسید/ حضور 9 وزیر در کمیسیون ها

طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده به صحن مجلس رسید/ حضور 9 وزیر در کمیسیون ها

تهران- نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی صحن علنی و حضور در حوزه های انتخابیه، از فردا - شنبه - جلسات علنی خود را از سر می گیرند که در این میان طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجلس این هفته در 18، 20 و 21 خرداد ماه جلسه علنی دارد و علاوه بر رسیدگی به طرح ها و لوایح، میزبان بیژن زنگنه وزیر نفت است تا گزارشی از برنامه های این وزارتخانه در مورد سیاست های اقتصاد مقاومتی به نمایندگان ارایه کند.

طرح ها و لوایحی که در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته، به شرح زیر است:

* گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه موافقت نامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در زمینه مبارزه با جرائم فراملی

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران دولت جمهوری بروندی

* گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه موافقت نامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر

* گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد لایحه تعیین تعرفه خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

* گزارش کمیسیون مشترک درموردلایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

* گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح جامع کاداستر کشور

* گزارش کمیسیون اقتصادی درموردطرح استفساریه ماده (133) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1336 و اصلاحات بعدی آن

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم

* گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی

* گزارش شوردوم کمیسیون انرژی درمورد طرح حمایت از صنعت برق کشور

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار

* گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده

*گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درموردطرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

*گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

* گزارش کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیاتهای انضباطی نیروهای مسلح

* طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 16/4/1387 طبق اصل (85) قانون اساسی

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن

* گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام های پرداختی شرکت های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب 1365 و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 137

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه دریافت عوارض برق

* گزارش کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درمورد لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن

* گزارش کمیسیون عمران در باره طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور

* گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل های اصلاحی (1) ، (2) و (4) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به موجب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوائی بین المللی

* گزارش کمیسیون عمران درباره رد طرح اصلاح ماده (5) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که توسط شورای عالی استان ها ارائه شده و در اجرای ماده 147 آیین نامه داخلی به تقاضای شورای مذکور در دستورقرار گرفته است

* گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد در مورد لایحه اصلاح ماده (8) قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران دیگر برنامه نمایندگان در هفته آینده اعلام شده است.

همچنین قرار است معاونت نظارت در مورد اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال دوم دوره نهم گزارشی ارایه کند.





** دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس

*کمیسیون اصل 90

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه نشستی عمومی برای بررسی گزارش هدفمندکردن یارانه ها دارند و روز سه شنبه نشستی با مسوولان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، نیرو، جهادکشاورزی و دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیرامون ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها برگزار می کنند.



*کمیسیون اجتماعی

رییس سازمان هواشناسی برای پاسخ به سوالات نمایندگان درمورد علت هشدار ندادن توفان در تهران و سایر استان ها یکشنبه آینده در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور می یابد.

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده به ادامه بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل می پردازند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه هفته آینده لایحه اساسنامه سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی(ساتبا) و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور را بررسی می کنند.

کارگروه این کمیسیون در روز شنبه لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل را بررسی می کنند.

اعضای این کارگروه در روز یکشنبه آینده طرح تسری قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه ای را بررسی می کنند.



* کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات بین المللی، انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون و انتخابات کارگروه های کمیسیون را برگزار می کنند.

روز سه شنبه نیز از وزیر امور خارجه دعوت شده است تا به سوال مشترک 12 نفر از نمایندگان و همچنین سوال مشترکی با امضاء 40 نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

سوالات ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و نیز سوال مشترک 11 نفر از نمایندگان از دیگر سوالاتی است که وزیر خارجه باید به آن پاسخ دهد.



*کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه این هفته در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان و معاونان وی در محل سازمان مذکور حضور می یابند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی(جلسه کارگروه)را بررسی می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه این هفته برای پاسخگویی به سؤالات محمد دامادی نماینده ساری (دوفقره)، نادر قاضی پور نماینده ارومیه(یک فقره)، حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه(یک فقره)، کمال علیپورخنکداری نماینده قائمشهر(یک فقره)، ایرج ندیمی نماینده خرم آباد(یک فقره)، امیرعباس سلطانی نماینده بروجن(یک فقره)، محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار(یک فقره) در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین در روز سه شنبه این هفته موضوع پوشش بیمه مسؤولیت مدنی برای پزشکان با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور در این کمیسیون بررسی می شود.



*کمیسیون آموزش و تحقیقات

وزیر اطلاعات روز یکشنبه این هفته برای ارایه گزارش در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

همچنین در روز یکشنبه کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزار می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین روسای سابق و اسبق دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در روز دوشنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین در روز دوشنبه جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سؤالات رجبی به نمایندگی از طرف دونفر(فرهنگی، ندیمی) و کارخانه روز سه شنبه این هفته در این کمیسیون حضور می یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سؤالات محمد سلیمانی، ندیمی، آصفری و رحیم زارع نیز سه شنبه آینده در این کمیسیون حضور می یابد.

همچنین قرار است در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان(ایتا) بررسی شود.



** کمیسیون انرژی

وزیر نیرو یکشنبه برای پاسخگویی به سؤالات امید کریمیان نماینده مریوان(دو مورد)، عباس قائیدرحمت نماینده دورود و ازنا، احمد شوهانی نماینده ایلام، مهدی عیسی زاده نماینده شاهین دژ، میاندوآب و تکاب، احمد سجادی نماینده سرخس و فریمان، مقداد نجف نژاد نماینده بابلسر و فریدون کنار، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در این کمیسیون حضور می یابد.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه آخرین وضعیت تحولات توافقنامه ژنو و نیروگاه بوشهر و کیفیت بنزین پتروشیمی ها در رابطه با سایر بنزین تولیدی کشور را بررسی می کنند.



** کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه مسائل و موضوع انتخاباتی در اتاق اصناف را که از سوی ریاست مجلس برای رسیدگی ارجاع شده بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن موضوع بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس و گزارش واصله به کمیسیون در ارتباط با مشکلات و مسائل کالاهای اساسی در کشور را بررسی می کنند.



** کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه این هفته طرح های اجازه به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انعقاد قرارداد کار معین با بازرسان شاغل در حوزه نظارت بر بازار(اعاده شده از شورای محترم نگهبان) و استفساریه و اصلاح بند(ب) ماده(44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و الحاق یک تبصره به آن و استفساریه بند(66) قانون بودجه سال 1392 کل کشور و ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی را رسیدگی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه همچنین موضوعات مرتبط با وظایف کمیسیون در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را رسیدگی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه در کمیته ویژه کمیسیون و رسیدگی به سوالات نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، ایرج عبدی، علیرضا محجوب و نادر قاضی پور نمایندگان خرم آباد و تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و ارومیه، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، رضا عبدالهی، سیدعبدالکریم هاشمی، منصور آرامی و ابوالقاسم جراره، طبیب زاده نوری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را در دستور کار دارند.

همچنین قرار است در روز سه شنبه انتخابات هیأت رئیسه سومین اجلاسیه دوره نهم برگزار شود و گزارش منابع و مصارف ارزی کشور با حضور رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی استماع شود.

اعضای کارگروه اجتماعی این کمیسیون در روز یکشنبه طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه و طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور را بررسی می کنند.

اعضای کارگروه اقتصادی این کمیسیون در روز دوشنبه گزارش نهائی بانک مرکزی درخصوص چگونگی تخصیص منابع بانکی را بررسی می کنند

اعضای این کارگروه در روز سه شنبه طرح اصلاح ماده(132) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و طرح استفساریه ماده(58) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی می کنند.

اعضای کارگروه عمومی و دفاعی این کمیسیون در روز سه شنبه آینده تفریغ بودجه سال1391 کل کشور را بررسی می کنند.



* کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

این کمیسیون روز یکشنبه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان آنها را بررسی می کند و روز سه شنبه میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات علی ایرانپور (دوسؤال)،بدالکریم هاشمی، فرهاد بشیری، محمود شکری، احمد جباری، رضا صابری، سیدناصر موسوی لارگانی، کمال علیپور، عبدالوحید فیاضی، ابراهیم نکو، عبدالرحمان رستمیان است.

کارگروه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان آنها نیز روز یکشنبه جلسه دارد.



*کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون برای اجلاسیه سوم دوره نهم را انتخاب می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه این هفته گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص عملکرد سازمان و برنامه های آن را استماع می کنند.

هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور این کمیسیون در روز یکشنبه آینده گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور را بررسی می کنند.

اعضای کارگروه معدن و صنایع معدنی این کمیسیون در روز یکشنبه گزارش معاون امور معادن و صنایع معدنی و معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در خصوص نحوه اجرای بند(الف) تبصره(10) قانون بودجه سال1393 کل کشور را استماع می کنند.



*کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه انتخابات هیأت رئیسه سومین اجلاسیه کمیسیون عمران را برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ(خسارت تأخیر) کشتی ها(اصلی) و طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان(اصلی) را بررسی می کنند.

وزیر نفت سه شنبه آینده برای پاسخگویی به سؤالات غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت،نادر قاضی پور نماینده ارومیه، در این کمیسیون حضور می یابد.

کارگروه مسکن و شهرسازی این کمیسیون در روز دوشنبه طرح ایجاد رونق در ساخت و ساز و تسهیل صدور پروانه ساختمانی و اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را بررسی می کنند.



* کمیسیون قضائی و حقوقی

این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه پس از انتخاب هیات رییسه جدید، برای تامین نظر شورای نگهبان طرح اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور را اصلاح می کند.روز سه شنبه نیز بررسی طرح جرم سیاسی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کارگروه حقوق خصوصی نیز روز دوشنبه به بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می پردازد و کارگروه حقوق جزا بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین را در دستور کار دارد.



*کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در روز یکشنبه آینده انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون سال سوم به استناد ماده(64) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین طرح نجات و احیاء دریاچه ها و تالاب های کشور را بررسی می کنند.

وزیر جهادکشاورزی برای پاسخگویی به سؤالات محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم، مصطفی افضلی فرد و منصور حقیقت پور نمایندگان اردبیل، نیر و نمین، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد، علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر، سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز و باوی، مؤید حسینی صدر نماینده خوی و چایپاره، نادر قاضی پور نماینده ارومیه(به نمایندگی از سه نماینده)،علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان، یونس اسدی نماینده مشکین شهر، شمس اله شریعت نژاد نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد در این کمیسیون حضور می یابد.

هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای این کمیسیون در روز یکشنبه آینده محورهای ارجاعی تحقیق و تفحص با حضور کارشناسان ذی ربط را بررسی می کند.



* کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه به منظور اصلاح ساختار اداری، به بررسی قوانین و مقررات و ساختار مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و نیز طرح های الحاقی و اصلاحی به قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می پردازند.

*کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی

این کمیسیون ویژه روز دوشنبه جلسه دارد تا با دعوت از مسوولان به بررسی بندهای بیست و چهارگانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مورد اقتصادی مقاومتی بپردازد.

بررسی اصلاح مواد(1)، (6) و(7) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان نیز در دستور کار این کمیسیون است.



* کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

اعضای این کمیسیون ویژه در جلسه روز دوشنبه این هفته بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را در دستور کار دارند



* کمیسیون مشترک بررسی طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران

این کمیسیون روز یکشنبه به منظور بررسی طرح یک شوری سازمان ملی استاندارد ایران جلسه دارد و از کارشناسان و مسوولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی و مجلس دیوان محاسبات کشوربرای شرکت در این جلسه دعوت کرده است.

سیام**2025**1581
کد N319735

وبگردی