آفتاب

ایران در کنگره پزشکی نظامی در صربستان مقام اول را کسب کرد

ایران در کنگره پزشکی نظامی در صربستان مقام اول را کسب کرد

بلگراد- ایرنا- مقاله رییس بهداری کل نیروی های انتظامی جمهوری اسلامی ایران در محور آموزشی در سومین کنگره پزشکی نظامی پان اروپا در صربستان ضمن اینکه مقاله برتر شناخته شد در رده بندی نیز رتبه اول را کسب کرد.

ˈرحیم عاقلیˈ وابسته نظامی کشورمان در صربستان پنجشنبه شب در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به اینکه مقاله دکتر علی مجیدی متخصص و جراح مغز و اعصاب و رییس بهداری کل نیروهای انتظامی کشورمان در این کنگره مقام اول را در رده بندی کسب کرد، گفت: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران هنوز به عضویت کنگره جهانی پزشکی نظامی در نیامده، کسب چنین رتبه ای بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین شرکت هیات پزشکی نظامی کشورمان در سومین کنگره پزشکی نظامی پان اروپا در صربستان را بسیار سودمند خواند و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین کنگره جهانی پزشکی نظامی نیز که در سال 2011 در نیجریه برگزار شد مقام سوم و در چهلمین کنگره جهانی در عربستان سعودی در سال 2013 مقام چهارم را بدست آورد.

وی همچنین در این رابطه گفت که درخواست رسمی عضویت جمهوری اسلامی برای عضویت در کنگره جهانی پزشکی نظامی که دراندونزی برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در کنگره پزشکی نظامی پان اروپا در صربستان افزون بر سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر ˈعلی مجیدیˈ رییس هیات اعزامی نیروهای مسلح کشورمان، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر ˈاحمد عبداللهیˈ، سرتیپ دوم پاسدار دکترˈعبدالعلی صادقیˈ، سرهنگ دکتر ˈایوالفضل جعفرزادهˈ، سرهنگ دکتر ˈسعید رضا لطفیˈ،سرهنگ دکتر ˈفرزاد شیرازیانˈ و سرهنگ دکتر ˈمحمد علی خوبانیˈ حضور داشتند.

هدف از برگزاری سومین کنگره پزشکی نظامی پان اروپا که در پایتخت صربستان برگزار شد تبادل تجربه و برقراری همکاری بین کشورهای شرکت کننده گزارش شده است.

در سومین کنگره پزشکی نظامی پان اروپا در صربستان حدود 200 کارشناس در زمینه های مختلف پزشکی نظامی از 30 کشور حضور داشتند.

این کنگره از روز سه شنبه 13 خرداد ماه شروع و پنجشنبه شب 15 خرداد ماه پایان یافت.

در سومین کنگره پزشکی نظامی پان اروپا در بلگراد کارشناسان برجسته ای از تمامی قاره ها از جمله از کشورهای بحرین، بلژیک، ایران، برزیل، آمریکا، غنا، یونان، ایتالیا و کویت حضور داشتند.

دو کنگره گذشته پزشکی نظامی پان اروپا در کالینینگراد روسیه و آمستردام هلند برگزار شده است.

اروپام*2061** 3404
کد N319681

وبگردی