آفتاب

لاوروف: به دنبال تنش با غرب نیستیم/درخواست انگلیس از روسیه درباره اوکراین

لاوروف: به دنبال تنش با غرب نیستیم/درخواست انگلیس از روسیه درباره اوکراین

اظهارات لاوروف درباره با غرب و درخواست انگلیس برای تغییر سیاستهای روسیه در قبال اوکراین از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امور بین الملل این کشور با تاکید بر اینکه مسکو در پی ادامه رویارویی با غرب نیست، در عین حال گفت آمریکا و نه اتحادیه اروپا سیاست انزوای روسیه را دنبال می کند.

رویترز نیز از شرکت میخائیل زورابوف سفیر روسیه در اوکراین در مراسم تحلیف پترو پروشنکو رئیس جمهوری جدید این کشور در روز هفتم ژوئن (17 خرداد) در کی یف خبر داد.

خبر دیگر اینکه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خواستار تغییر سیاستهای روسیه درباره اوکراین شد و گفت رهبران گروه هفت موسوم به ایتالیا، ژاپن، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و چین باید به ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهوری روسیه هشدار دهند که انزوای مسکو از جمله پیامدهای دخالت در امور داخلی اوکراین بوده و روسیه باید برای یافتن راه حل دیپلماتیک با اوکراین همکاری کند.

این اظهارات درحالیست که پوتین گزارشها را درباره حضور نظامیان روس در شرق اوکراین رد کرده و واشنگتن را متهم به تداوم سیاست خصمانه کرده است.

پوتین در ادامه ضمن رد ادعاها در زمینه تصمیم مسکو برای الحاق جنوب شرق اوکراین به روسیه یا بر هم زدن ثبات در این قسمت خواستار ارائه شواهد در زمینه دخالت نظامی روسیه در اوکراین شد.

رئیس جمهور روسیه خواستار مذاکرات مقامات کنونی اوکراین با مردم برای پایان دادن به تنشها در این کشور شد و گفت مسکو همچنان آماده مذاکره با واشنگتن برای دستیابی به تفاهم است.

خبر دیگر اینکه یک سخنگوی ارتش اوکراین نیز از کشته شدن 300 نیروی طرفدار روسیه و زخمی شدن 500 فرد دیگر در عملیات نظامی جدید نیروهای امنیتی در شرق اوکراین خبر داد.

کد N319517

وبگردی