آفتاب
حسینی‌بوشهری:

سخن امام(ره) و مکتب رهبری مکتب امام(ره) است

سخن امام(ره) و مکتب رهبری مکتب امام(ره) است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: به وقوع پیوستن قیام 15 خرداد باعث شد چهره اصلی امام(ره) را همه بشناسند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله حسینی بوشهری با حضور در مراسم سالگرد حماسه 15 خرداد که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: حقیقتا قیام 15 خرداد حرکتی بود که در دل تاریکی درخشید و حضرت امام خمینی(ره) موسی‌وار دست این ملت را گرفت؛ ملتی که در محیطی بسته زندگی می‌کردند. موسای زمان ما، چند سال تحمل زندان و چهارده سال نیز تبعید را تحمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری چون امام خمینی، جامعه را بسیج کرد و واقعه‌ای چون 15 خرداد اتفاق افتاد. آن روز به امام گفتند تو طرفدار و همراه نداری اما این‌گونه نبود؛ چراکه مردم آن روز دست به این قیامی بزرگ زدند.

وی با طرح ااین سوال که «مگر شرایط تاریخی آن زمان چه بود که مردم به خیابان ریختند؟» ادامه داد: در آن زمان مسائلی وجود داشت؛ کودتای 28 مرداد در سال 1332 اتفاق افتاد و شاه دوباره به سلطنت برگشت. اطرافیان شاه این بار با تمام قوا می‌خواستند که از شاه حمایت کنند؛ بنابراین باید یکسری تغییرات را انجام می‌دادند که این تغییرات آرام آرام باعث شد فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ اسلام کنند، در آن زمان در جامعه ما فساد حاکم شده بود. امام در مقابل این شرایط سکوت نکرد. قیام کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: در آن زمان آیت‌الله بروجردی از دنیا رفت و شاه احساس کرد دیگر مانعی بر سر راه او وجود ندارد، در حالی‌که امام (ره) همان نقشی را ایفا کرد که آیت‌الله بروجردی در زمان خود ایفا می‌کرد. امام ایستادگی کرد و مردم خروشیدند. سخنرانی آتشین امام هنوز در فضای فیضیه طنین‌انداز است. بعد از آن سخنرانی نیمه شب پانزده خرداد به خانه امام ریختند و امام(ره) را دستگیر کردند و چند ماه به زندان انداختند، بعد از آن زندان امام به ترکیه و نجف تبعید شد.

وی با بیان این‌که «هدف امام(ره) از قیام 15 خرداد، پیاده کردن احکام اسلام در جامعه بود» گفت: امام از این قیام هدف‌های متفاوتی را داشت که می‌توان به ایستادگی در مقابل ارزش‌های فرهنگ‌ بیگانه اشاره کرد و همچنین امام در مقابل رژیم صهیونیستی مقابله کردند؛ چراکه امام خمینی(ره) به دنبال اسلام و ارزش‌های اسلامی بودند.

وی با اشاره به نتایج قیام پانزده خرداد، گفت: اولین نتیجه‌ای که قیام پانزده خرداد به دست آورد نشان دادن چهره اصلی شاه به عنوان کسی که دم از اسلام می‌زد، برای مردم بود. مردم در آن برهه از زمان توانستند شاه را به خوبی بشناسند. همچنین یکی دیگر از نتایج قیام پانزده خرداد این بود که مارکسیست‌ها مدعی شدند که دین افیون ملت‌هاست اما بعد به وضوح متوجه شدند که دین و مذهب مدل و الگوی مبارزه قرار گرفته است. همچنین در قیام پانزده خرداد روحانیت و عالمان دین در سطح عالی رهبران دین قرار گرفتند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد:‌ قیام پانزده خرداد باعث شد چهره اصلی امام را همه بشناسند و هنوز بعد از گذشت 25 سال از رحلت امام جمعیت‌های عظیمی از کشور برای از دست دادن امامشان در سوگ می‌نشینند. آن روزها پدران و مادران ما در کنار امام(ره) قرار گرفتند؛ حال وظیفه ما بعد از گذشت آن سال‌ها این است که در کنار رهبر انقلاب آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بمانیم؛ چراکه سخن رهبری سخن امام(ره) و مکتب رهبری مکتب امام(ره) است. این‌که کسی بخواهد امام را قبول داشته باشد باید امروز نیز پیرو راه رهبری باشد. جدا کردن اینها از یکدیگر امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به سخنان امام (ره)، گفت: امام خمینی (ره) در جای جای سخنانش اسلام موج می‌زد؛ بنابراین امروزه حق نداریم به اسلام و امام بلی بگوییم اما احکام اسلام را قبول نداشته باشیم؛ بنابراین باید به حجاب، عفاف و امر به معروف و نهی از منکر پایبند باشیم.

انتهای پیام

کد N319319

وبگردی