آفتاب

بمب‌افکن‌های بی‌۵۲ آمریکا در انگلیس مستقر شدند

بمب‌افکن‌های بی‌۵۲ آمریکا در انگلیس مستقر شدند

تسنیم نوشت:

آمریکا چندین فروند هواپیمای بی۵۲ را با هدف آشنایی با شرایط اروپا و شرکت در چندین رزمایش به یک پایگاه هوایی در انگلیس اعزام کرده است.
به گزارش  راشاتودی؛ آمریکا بمب‌افکن‌های بی‌52 خود را در یکی از فرودگاه‌های نظامی انگلیس با نام فیرفورد اعزام کرده است تا با پایگاه‌های هوایی و عملیات در منطقه آشنا شوند. یکی از این هواپیماها برای شرکت در مراسم جشن‌های نورماندی آماده می‌شود.

دو فروند از این هواپیماها از پایگاه هوایی بارکس‌دیل در لوییزیانا و یک فروند نیز از پایگاه هوایی موینت در داکوتای شمالی به انگلیس اعزام شده‌اند. هواپیماهای بی 52 با شرکت در رزمایش‌های زیاد این امکان را برای نیروهای آمریکایی فراهم می‌سازد تا توانایی‌های خود را افزایش داده و با پایگاه‌های واقع در اروپا بیشتر آشنا شوند.

هرچند به مقصد نهایی این هواپیماها اشاره‌ای نشده است اما به احتمال بسیار زیاد در رزمایش‌ دریایی بالتوپس که در 16 خرداد آغاز خواهد شد و همچنین مانور مشترک میان آمریکا و اروپا با نام سیبر استرایک که در محدوده کشورهای حوزه بالتیک برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

هواپیماهای مافوق صوت بی‌52 یک عامل بازدارنده قدرتمند هسته‌ای به شمار رفته که قابلیت تجهیز به بمب هسته‌ای و موشک کروز را دارند. این هواپیما با در اختیار داشتن موشک‌های هدایت شونده لیزری قابلیت شرکت در عملیات‌های متداول نظامی را نیز دارد.

49261

کد N319261

وبگردی