آفتاب
کوثری در گفت‌وگو با ایسنا:

وفاداری مردم سوریه به اسد باعث سربلندی این کشور شد

وفاداری مردم سوریه به اسد باعث سربلندی این کشور شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رییس‌جمهور سوریه، ایستادگی و وفاداری مردم سوریه به بشار اسد را موجب عزت و سربلندی این کشور دانست.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: انتخابات سوریه در مقطعی انجام شد که استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه اصلا فکر نمی‌کردند مردم سوریه اینطور وفادار به نظام و رییس‌جمهورشان بشار اسد باشند؛ چراکه هم صهیونیست‌ها، هم آمریکا و هم برخی از کشورهای اروپایی، عربستان و کشورهای منطقه آمده بودند تا نظام سوریه را دو ماهه برچیدند و نظامی با افراد مورد نظر خود سر کار بیاورند تا زنجیره مقاومت قطع شود اما این امر میسر نشد.

وی افزود: مردم سوریه با همه تهدیداتی که از جانب نیروهای خارجی و تکفیری‌ها شده بودند حضور باشکوهی پای صندوق‌های رای داشتند و بشار اسد با بیش از 88 درصد آرا مجددا به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شد که این نشان دهنده علاقه‌مندی مردم به اوست که در دوران بحران در سوریه کنار مردم ایستاد و اجازه نداد سوریه تجزیه شود یا لطمه‌ای به نظام این کشور وارد شود.

وی ادامه داد: مردم سوریه به این ایستادگی و مقاومت که باعث عزت مردم شده بود رای دادند و بشار اسد را برای سومین بار به عنوان رییس‌جمهور انتخاب کردند در حالی‌که استکبار جهانی اصلا نمی‌خواست، بشار اسد در جریان انتخابات حضور داشته باشد. آن‌ها در اجلاس ژنو 1 ایران را به این اجلاس راه ندادند و فکر کردند می‌توانند مساله سوریه را حل کنند. در ژنو 2 هم برای ما شرط گذاشتند که بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه کاندیدا نباشد که این مغایر دموکراسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اخیرا هم غربی‌ها پیام داده بودند بشار اسد مدت دیگری رییس‌جمهور بماند اما انتخابات برگزار نشود. این برخورد دوپهلوی استکبار جهانی نشان می‌دهد آن‌ها نمی‌خواهند رای مردم حاکم باشد، بلکه تنها می‌خواهند کسانی سر کار باشند که آن‌ها می‌خواهند.

وی تصریح کرد: ملت سوریه با انتخاب خود نشان دادند می‌خواهند چه کسی در راس کار باشد و این شکست سنگینی برای آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی و اروپایی‌ها بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «کشورهای غربی به شیطنت خود در سوریه ادامه خواهند داد»، گفت: البته ملت‌ها و دولت‌های دیگر حضور مردم در انتخابات سوریه را دیده‌اند و همین باعث می‌شود وضعیت سوریه بهتر شود.

وی ادامه داد: ارتش سوریه و مردم این کشور خصوصا دفاع وطنی سوریه حتما از این به بعد با صلابت‌تر و محکم‌تر نیروهایی که وارد این کشور شده‌اند را سرکوب خواهند کرد و ملت سوریه یکپارچه به رهبری بشار اسد راهش را ادامه می‌دهد.

وی با بیان این‌که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات سوریه، صهیونیست‌ها احساس خطر بیشتری می‌کنند، گفت: آن‌ها آمده بودند سوریه را از بین ببرند اما نتوانستند این کار را انجام دهند. آمریکایی‌ها هم برای چندین بار شکست خوردند و باید سر عقل بیایند و بفهمند که در میان ملت‌های منطقه جایگاهی ندارند و این ایران است که حرف آخر را در منطقه می‌زند.

انتهای پیام

کد N319133

وبگردی