آفتاب

"آخرین محموله تسلیحات شیمیایی باید فورا از سوریه خارج شود "

"آخرین محموله تسلیحات شیمیایی باید فورا از سوریه خارج شود "

رئیس هیات مسئول امحای تسلیحات شیمیایی سوریه از دولت بشار اسد و جامعه جهانی درخواست کرد تا اطمینان حاصل کنند که آخرین 16 محموله تسلیحات خطرناک سریعا از این کشور خارج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، سیگرید کاگ، رئیس هیات مسئول امحای تسلیحات شیمیایی سوریه پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: سوریه نگرانی‌های امنیتی مشروعی درباره انتقال 2 / 7 درصد از آخرین ذخایر تسلیحات شیمیایی به بندر لاذقیه دارد.

وی تاکید کرد: هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به ریاست وی اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد شرایط امنیتی در این منطقه بسیار ناآرام است.

با این حال وی تاکید کرد که انتقال آخرین محموله‌ها به کشتی‌های هلندی و نروژی بسیار بسیار حیاتی است و وی خواستار کمک کشورهای مهم است.

وی تاکید کرد که طی روزهای آتی به دمشق بازمی‌گردد تا بر امحای فوری این تسلیحات تاکید کند.

وی بار دیگر عنوان کرد که سوریه نمی‌تواند ضرب‌الاجل سی ژوئن را برای تکمیل امحای سلاح‌های شیمیایی‌اش برآورده کند.

برخی از دیپلمات‌ها پیشتر عنوان کرده بودند بسیاری از کشورها از جمله آمریکا تاکید دارند که سوریه برخی از سلاح‌های شیمیایی خود را پنهان کرده است با این حال سیگرید کاگ در خصوص این گزارش‌ها سخنی عنوان نکرد اما در مصاحبه خود با خبرگزاری آسوشتید پرس، تاکید کرد برخی از کشورها نگرانی‌های خاصی در مورد سوریه دارند با این حال بازرسان فنی دو بار به سوریه سفر کردند تا در این رابطه گفتگو کنند.

وی همچنین عنوان کرد که هیات حقیقت‌یاب سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در رابطه با حملات با گاز کلر در سوریه در 27 می تحقیقاتی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N319086

وبگردی