آفتاب

حکومت نظامی در هشت منطقه تایلند لغو می شود

حکومت نظامی در هشت منطقه تایلند لغو می شود

کوالالامپور - ایرنا – وزارت گردشگری تایلند از نظامیان حاکم بر این کشور خواست برای بازگرداندن گردشگران خارجی به تایلند مقررات منع رفت وآمد در هشت منطقه را در این کشور جنوب شرق آسیا لغو کنند.

به گزارش ایرنا، صنعت گردشگری تایلند از آبان ماه سال گذشته که این کشور با تنش های سیاسی مواجه شد و کشورهای مختلف اتباع خود را از سفر به تایلند منع کردند با مشکل مواجه شد.

پس از کودتای اول خردادماه نظامیان تایلند برای پایان دادن به این تنش ها و وضع مقررات منع رفت وآمد، صنعت گردشگری این کشور با وقفه مواجه شد و اقتصاد تایلند را نیز بیشتر به چالش کشید.

براساس گزارش روز پنجشنبه رسانه های محلی تایلند، وزارت گردشگری این کشور از حاکمان نظامی درخواست کرد مقررات منع رفت وآمد را هشت منطقه برای بازگشت گردشگران خارجی و رونق دو باره این صنعت لغو کنند.

وزارت گردشگری تایلند اعلام کرد مناطق هشت گانه که تقاضا شده مقررات منع رفت و آمد در آن ها لغو شود از مقاصد معروف گردشگری این کشور است و بعید است خشونت های سیاسی در این مناطق اتفاق بیفتد.

دولت تایلند برای ایجاد شرایط مطلوب گردشگری از روز سه شنبه حکومت نظامی را در پاتایا، پوکت و سامویی لغو کرده است.

نظامیان از اول خرداد و پس از انجام کودتا در ابتدا از ساعت 22 تا پنج صبح برای تمام تایلند حکومت نظامی در نظر گرفتند.

حکومت نظامی پس از چند روز تا ساعت چهار صبح کاهش یافت.

مقامات تایلندی اعلام کرده اند میزان ورود گردشگران خارجی به این کشور پس از کودتا حدود 20 درصد کاهش یافته است، اما پیش بینی می کنند ورود گردشگران به تایلند به زودی افزایش می یابد.

آمار رسمی دولت تایلند نشان می دهد تعداد گردشگران این کشور در چهار ماهه سال جاری میلادی به نسبت سال گذشته حدود پنج درصد کاهش یافته است.

تایلند در چهار ماهه نخست سال گذشته میلادی پذیرای هشت میلیون و 600 هزار گردشگر خارجی بود.

آساق**1611
کد N319020

وبگردی