آفتاب

کری: باید مسئله خلاء ریاست جمهوری در لبنان حل‌وفصل شود

کری: باید مسئله خلاء ریاست جمهوری در لبنان حل‌وفصل شود

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به لبنان که از قبل اعلام نشده بود، اعلام کرد که باید مسئله خلاء ریاست جمهوری در لبنان حل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری پس از پایان مذاکراتش با تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان از روسیه و حزب‌الله خواست تا برای پایان جنگ سوریه دست به کار شوند.

وی عنوان داشت ما می‌دانیم که پیامدهای جنگ در سوریه از مرزهای این کشور پا فراتر گذاشته است و لبنان بیش از هر جامعه دیگری از پیامدهای این جنگ تاثیر می‌پذیرد.

وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت: من به نخست‌وزیر لبنان گفتم که باید مشکلات جهان و منطقه حل شود تا آرامش در بیروت و لبنان برقرار شود چرا که لبنان کشور مهمی برای برقراری امنیت منطقه است و آمریکا به صورت جدی به امنیت، ثبات، حاکمیت لبنان و حمایت از مردم این کشور پایبند است.

کری گفت: من با برخی از آوارگان در اردوگاه‌ها در اردون دیدار کردم و آنجا احساس شکست بسیار زیادی کردم و دیدم که آن‌ها از اوضاع زندگی خود ناخرسند هستند. زندگی آن‌ها تغییر می‌کند اما آن‌ها نمی‌دانند که زندگی آن‌ها چگونه تغییر خواهد کرد و چه زمانی جنگ پایان خواهد گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا عنوان داشت: واشنگتن 290 میلیون دلار به عنوان کمک‌های بشردوستانه به تمامی کسانی می‌دهد که از بحران سوریه تاثیر پذیرفته‌اند و میزبان آوارگان سوری شده‌اند.

وی با درخواست از روسیه و حزب‌الله برای تلاش جهت پایان دادن به این جنگ گفت: اوضاع در لبنان کمی متفاوت است چرا که تعداد آوارگان در این کشور همانند تعداد آوارگان در دیگر کشورها نیست. و واشنگتن برای دستیابی به راه‌حل سیاسی که تنها راه حل برای این بحران است تلاش می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سوریه مدعی شد این انتخابات اصول لازم برای برگزاری انتخابات را نداشت.

کری در خصوص اوضاع در لبنان تصریح کرد: ما خواهان دولتی هستیم که به دور از مداخله‌های بیگانگان باشد. ما رئیس جمهور بسیار قدرتمند و همچنین رئیس پارلمانی را می‌خواهیم که برای رفع نیازهای مردم لبنان عمل کند، من به "تمام سلام" اعلام کرده‌ام که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به حمایت از لبنان پایبند است و خلع در لبنان یک مساله بسیار مهم است و باید خلأ در لبنان مرتفع شده تا تمام نهادها در این کشور کارآمد باشد.

وی در خصوص مساله فلسطین اظهار کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تصریح کرده است دولت جدید به مخالفت با خشونت و ادامه مذاکرات پایبند است.

وی با بیان اینکه هیچ یک از وزرای حماس در دولت جدید حضور ندارند، اظهار کرد: آمریکا سیاست‌های این دولت را زیر نظر خواهد داشت و پس از آن رویکرد خود را تعیین خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد که روابط با تل آویو از مسائل امنیتی پا فراتر گذاشته است.

انتهای پیام

کد N318907

وبگردی