آفتاب
یک عضو کمیسیون اجتماعی:

جوانان را با اندیشه‌های امام آشنا کنیم

جوانان را با اندیشه‌های امام آشنا کنیم

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم آشنا کردن جوانان با اندیشه‌های امام(ره) تاکید کرد.

عباس قائید رحمت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با تاکید بر این‌که «امام(ره) در همه حوزه‌های مذهبی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک شخصیت متخصص و منحصر به فرد بود» گفت: امام(ره) توانست یک حادثه تاریخی در روند رشد ملت و دنیا رقم بزند به همین دلیل باید با رجوع به آثارش این امکان را برای نسل‌هایی که انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند فراهم کنیم که با امام(ره) آشنا شوند و او را آن‌گونه که بود، بشناسند.

وی با اشاره به لزوم توجه به وصیت‌نامه سیاسی، عبادی امام(ره) اظهار کرد:‌ این وصیت‌نامه سندی است که تمام نیازهای انسان را در تمام جهات پاسخگو است. از معنویت و تعالی گرفته تا ابعاد مادی و دنیایی نکات و توصیه‌های این سند ارزشمند راهگشاست.

وی در ادامه با بیان این‌که «از خصوصیات امام(ره) این بود که تمام کارها را برای خدا انجام دهد»، افزود: امام ترسی از هیچ قدرتی نداشت و با همین روحیه در شرایطی که آماده جنگ نبودیم شعار نه شرقی نه غربی سرمی‌داد و باعث شد که ما بتوانیم این شعار را در جنگ عملیاتی کنیم. امام(ره) اسلام واقعی را دوباره زنده کرد و استقامت و توجه به ارزش‌ها را دوباره به خاطر مردم آورد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد اهداف مورد نظر امام(ره) در انقلاب اسلامی گفت: آن چیزی که امام(ره) پایه‌گذاری کرده است همان سند قانون اساسی است که باید مبنا قرار گیرد، این سند ارزش‌هایی را مطرح کرد که پایه‌های محکمی برای انقلاب شد اما در مورد این‌که که چقدر این ارزش‌ها محقق شده است باید به نکاتی توجه شود.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی توانسته است در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی حرکت و پیشرفت کند»، گفت:‌ قدرت‌های مستکبر دردنیا وقتی متوجه این شدند که با فرهنگ عظیم ما امکان مقابله ندارند، تلاش خود را عرصه‌های اقتصادی آغاز کردند و از این حوزه به ما حمله کردند اما ما تمام این مشکلات را پشت سرخواهیم گذاشت و با مقاومت مردم به نتیجه خواهیم رسید.

وی با بیان این‌که «اگر به وصیت امام و خواسته‌های رهبری عمل شود دستیابی به اهداف انقلاب امکانپذیر است» خاطرنشان کرد: این‌که در برخی عرصه‌ها نتوانستیم به نتایجی برسیم به علت هوای نفس برخی است که تحمل رسیدن به اهداف را نداشتند، اما جمهوری اسلامی تلاش می‌کند تا خلع‌ها از بین برود و قطعا پیروز میدان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N318905

وبگردی