آفتاب

اوباما در دیدار با پوروشنکو: آمریکا برای حمایت از اوکراین آماده است

اوباما در دیدار با پوروشنکو: آمریکا برای حمایت از اوکراین آماده است

رئیس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار در ورشو با سران جدید اوکراین دیدار کرد. اوباما تأکید کرد که کشورش در حمایت نظامی و بازسازی کشور، در کنار اوکراین قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در خلال اقامت در ورشو برای نخستین بار پس از بحران اوکراین، با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمهوری آمریکا تأیید کرد که اوکراین باید از گاز روسیه بی‌نیاز شود. او همچنین بر حمایت آمریکا از تجهیز نظامی اوکراین تأکید کرد.

اوباما پیروزی پوروشنکو را در انتخابات سراسری اوکراین "خردمندانه" ارزیابی کرد. جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده نیز در دیدار سران دو کشور حضور داشت.

اوباما و پوروشنکو برای شرکت در جشن بیست‌وپنجمین سالگرد انتخابات آزاد لهستان، به این کشور سفر کرده‌اند. انتخابات ۴ ژوئن ۱۹۸۹ در لهستان، پیروزی بزرگی برای روند دموکراسی و سندیکای مستقل "همبستگی" در این کشور بود. این جریان به فرایند دموکراسی در اروپای شرقی توانی تازه بخشید که تا سقوط دیوار برلین ادامه یافت.

در جشن‌های بیست‌وپنجمین سالگرد انتخابات دموکراتیک لهستان نمایندگان نزدیک به ۵۰ کشور شرکت جسته‌اند. انتظار می‌رود که باراک اوباما به این مناسبت نطق تاریخی ماندگاری ایراد کند.

به گزارش دویچه وله، رئیس جمهوری تازه اوکراین، شامگاه سه‌شنبه از لهستان و کشورهای دیگر به خاطر حمایت از روند دموکراسی در کشورش سپاس‌گزاری کرد. وی گفت: «حس می‌کنیم در این لحظات سراسر جهان در کنار ماست و تجاوزگران به انزوا فرو رفته‌اند.»

انتهای پیام

کد N318891

وبگردی