آفتاب

سازمان ملل تشدید خشونت ها در لیبی را محکوم کرد

سازمان ملل تشدید خشونت ها در لیبی را محکوم کرد

سازمان ملل، ایرنا - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی ضمن اشاره به تلفات غیر نظامی ناشی از حملات سنگین هوایی و توپخانه درمناطق شرقی این کشور خواستار توقف فوری خونریزی ها و حل اختلافات طرفین درگیری از طریق گفت و گو شد.

به گزارش ایرنا، طارق میتری روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از مسئولین دولت موقت این کشور و نیروهای مخالف خواست با توقف فوری خشونت ها زمینه را برای حل اختلافات خود از طریق مذاکره و گفت وگو فراهم کنند.

وی در این بیانیه با اشاره به گسترش عملیات تروریستی در لیبی بعنوان چالش جدید و سنگینی بر سر راه ثبات و استقرار این کشور تاکید کرده است که شرایط جاری ضرورت توافق بر سر ابزار ها و سازوکار های دقیقی را برای مقابله با مشکل تروریسم ایجاد کرده است.

وی خطاب به برخی از گروه های مخالف دولت که با چشم پوشی نسبت به ادامه عملیات تروریستی موجب افزایش و گسترش این گونه اقدامات شده اند، خواست تا از تلاش های جاری دولت برای مقابله با تروریسم حمایت کنند.

بنا بر گزارش های سازمان ملل، خشونت های اخیر لیبی که از اوائل سال جاری رو به افزایش گذاشته، از زمان سقوط معمر قذافی رهبر سابق این کشور و پیروزی انقلاب مردم در سال 2011 تا کنون بی سابقه بوده است.

میتری در این بیانیه تاکید کرده است که ادامه این خشونت ها علاوه بر خطرات سنگینی که برای جامعه نوین لیبی در بر دارد لطمات شدیدی به ثبات سیاسی این کشور و روابط خارجی آن با کشور های منطقه و جهان وارد خواهد کرد.

اروپام 2253 **1908 **1917
کد N318846

وبگردی