آفتاب

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) درآتن برگزار شد

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) درآتن برگزار شد

آتن - ایرنا - بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی درمحل انجمن جعفری شیعیان درشهرآتن برگزار شد.

به گزارش ایرنا ازآتن، آیین بزرگداشت بیست وپنجمین سالگردارتحال ملکوتی امام خمینی (ق ه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران درمحل انجمن جعفری شیعیان واقع درجنوب غرب شهرآتن برگزارشد.

دراین مراسم ملکوتی که با تلاوت آتی چند ازکلام الله مجید آغاز بکار کرد،ˈاختر حسینˈ یکی از برداران پاکستانی طی سخنانی با اشاره به مبارزات امام خمینی (ره) درمقابل نظام ستم شاهی گفت: امام خمینی با تاکیه برایمان واعتقاد به اسلام وآموزه های عالیه قرآن کریم با نظام ستم شاهی به مبارزه برخاست وبا هدایت مردم ایران، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

وی درادامه سخنان خود افزود: مبارزات امام خمینی( قدس سره) تنها برعلیه رژیم ستم شاهی ایران نبوده ، بلکه با بنیان واصل بدی ها مبارزه می کرد، با نظام سرمایه داری و رژیم اسرائیل مبارزه کرد، زیرا انقلابی را که امام خمینی با هدایت مردم ایران به پیروزی رساند، یک انقلاب مذهبی وناشی از آموزه های مبارزاتی امام علی (ع) وامام حسین(ع) بود .

ˈ بهنام بهروزˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه مبارزات امام راحل بر علیه نظام سلطه و رژیم ستم شاهی، طی سخنانی گفت : مراسم و بزرگداشت مبارزات وقیام امامان معصوم (ع) درواقع ادامه حیات به روحیه مبارزه طلبی برای حق است و مبارزات امام خمینی( ره) مبارزه با زشتی ها و بدی بوده و از آموزه های امامان معصوم( ع) سرچشمه گرفته است.

سفیر کشورمان در ادامه افزود : دشمنی قدرت های سلطه طلب با ایران در واقع دشمنی آنان با اسلام و آموزه های عالی آن است و به همین دلیل سلطه گران و زیاده خواهان ،برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری که ادامه دهند دقیق خط و مشی امام راحل می باشد، از تمام توطئه ها بهره می جویند.

وی درادامه افزود : پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران که در سایه رهبری مقام معظم رهبری و براساس آموزه های اسلام بدست می آید متعلق به جهان اسلام می باشد ولی استکبار نمی خواهد جهان اسلام به استقلال برسد وبا پیشرفت های علمی برای رفاه امت اسلامی داشته باشد .

ˈ آذر احضرˈ یکی دیگر از سخنرانان این مراسم با اشاره به قیام اسلامی امام راحل برعلیه استکبارجهانی، طی سخنان گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی و به پیروزی رساندن آن درمقابل سلطه جویان، عزت جهان اسلام را احیا وبه جوامع اسلامی نورهدایت اعطا کرده است.

در پایان این مراسم نمازمغرب وعشاء با حضورعلاقه مندان به راه امام خمینی ( ره) وانقلاب اسلامی اقامه گردید.

اروپام**2170**536
کد N318831

وبگردی