آفتاب
با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری ترکیه /

حزب حاکم ترکیه دچار تغییرات می شود

حزب حاکم ترکیه دچار تغییرات می شود

آنکارا- ایرنا - ˈ حسین تانریوردیˈ نماینده استان ˈمانیستا ˈ در مجلس ملی ترکیه و عضو کمیته مرکزی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ گروه هایی از اعضای این حزب را ˈ خائن ˈ و از اخراج آنان از حزب خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های محلی ترکیه ، وی امروز در سخنانی در شهرستان ˈ آلاشهیر ˈ استان مانیسا با عنوان اینکه برخی اشتباه ها قابل عفو نیست، گفت: پیش از انتخابات شهرداری ها در ترکیه برخی گروه های حزب حاکمˈعدالت و توسعهˈ علیه حزب فعالیت داشته و با احزاب دیگر در پشت درهای بسته چانه زنی کردند.

تانریوردی گفت: فعالیت علیه حزب حاکم در دوران انتخابات شهرداری ها طبق آیین نامه داخلی حزب منجر به اخراج است و ما نیز طبق آیین نامه عمل خواهیم کرد.

رسانه های ترکیه در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تغییرات گسترده در سطوح استانی حزب ˈعدالت و توسعهˈ منتشر کرده بودند.

ˈسلیمان سویلوˈ که به تازگی به سمت مسوول امور تشکیلات حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ انتخاب شده است ، در پی ایجاد تغییرات گسترده در سطوح مسوولان استانی این حزب با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه است و در نخستین گام مسوولان استان های شهرهای بزرگ ˈازمیر و آنکاراˈ را از کار برکنار کرد.

گفته می شود، تحولات در تمامی استان های بزرگ ترکیه به جز استانبول ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک مسوولان حزب حاکم ترکیه در 14 استان تغییراتی ایجاد خواهند کرد .

انتخابات شهرداری ها در ترکیه دهم فروردین ماه گذشته برگزار و حزب حاکم ترکیه با کسب بیش از 45 درصد آرا پیروز انتخابات شد.

کارشناسان سیاسی در ترکیه تغییرات در سطح مسوولان ارشد استانی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ را با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در دهم مردادماه برگزار خواهد شد، مهم ارزیابی می کنند.

خاورم**2012**230 **1917
کد N318766

وبگردی