آفتاب

کارشناس سیاسی صربستان:امام خمینی (ره) مروج ظلم ستیزی و احیای ارزش های انسانی

کارشناس سیاسی صربستان:امام خمینی (ره) مروج ظلم ستیزی و احیای ارزش های انسانی

بلگراد-ایرنا- دیپلمات اسبق صربستان در تهران، بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران را برجسته ترین و تاثیر گذارترین شخصیت های قرون گذشته دانست و گفت: امام خمینی (ره) مروج ظلم ستیزی و احیای ارزش های انسانی بود.

پتار ستوییچ روز چهارشنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت ماموریت در تهران در فاصله سال های 1982 تا 1986 این افتخار را داشتم که همراه با دیگر دیپلمات ها با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کنم که در زندگی من فراموش نشدنی است.

وی که از بیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جماران بازدید کرده و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود، افزود: باور کردن اینکه فردی که پایه های کاخ های مستکبران جهان را به لرزه در آورده است و در این مکان محقر زندگی می کند، برایم بسیار مشکل بود.

وی با بیان اینکه زندگی امام خمینی (ره) را با سران کشورهای جهان نمی توان مقایسه کرد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران منادی حق و عدالت بود و امروز هم به همین دلیل میلیون ها نفر پیرو راه آن حضرت و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب هستند.

ستوییچ، انقلاب اسلامی در ایران را با دیگر نهضت ها در اقصی نقاط جهان بسیار متفاوت خواند و گفت: در انقلاب اسلامی ایران، مردم به خدا نزدیک شدند و در این راه به شکر نعمت های خداوندی دست یافتند.

وی در ادامه سخنانش به انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد اسلامی جهانی که محدود به یک زمان خاص و یا یک منطقه خاص جغرافیایی نیست، اشاره کرد و گفت: این انقلاب مرهون و محصول عالمی وارسته و نستوه که اندیشه های او الهام بخش حرکت های آزادیبخش در جهان است.

وی به تشریح ابعاد شخصیت حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام (ره) یک فیلسوف عالیقدر و رهبر سیاسی مقتدر بود و تحت هیچ شرایطی حاضر به سازش با زورگویان و قدرت های بزرگ نبود.

ستوییچ با تاکید بر این که بنیانگذار جمهوری اسلامی، خواهان استقلال و آزادی ملت ها و با دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورها سخت مخالف بود، اشاره کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در زندگی پربرکت خود همیشه حامی مردم تحت ستم فلسطین بود و اکنون نیز به تبعیت از رهنمود های آن رهبر فقید و آیت الله خامنه ای، دفاع و حمایت از مردم فلسطین از سوی ایرانی ها و دیگر مسلمانان جهان ادامه دارد.

اروپام**2061**1917
کد N318637

وبگردی