آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر از سوریه/32

استقبال دمشق از پیشنهاد بروجردی برای تشکیل کمیته مشترک بازسازی سوریه

استقبال دمشق از پیشنهاد بروجردی برای تشکیل کمیته مشترک بازسازی سوریه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر سوریه پیشنهاد کرد که کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تشکیل شود و این پیشنهاد مورد استقبال طرف سوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دمشق، علاءالدین بروجردی که در رأس هیات پارلمانی در دمشق به سر می‌برد، عصر روز چهارشنبه با حضور در ساختمان نخست وزیری سوریه با وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

بروجردی در این دیدار با بیان اینکه باید اقدامات متقابلی برای حل بحران سوریه صورت گیرد، اظهار داشت: در عین حال باید بحث سازندگی سوریه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سازندگی سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه است، بر همین اساس پیشنهاد می کنم کمیته مشترکی از امروز برای بازسازی سوریه تشکیل شود.

وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد مطرح شده گفت: ما طرح ملی بازسازی سوریه را تهیه کرده‌ایم و بر اساس اولویت‌ها آن را عملیاتی خواهیم کرد و منتظریم جنگ به پایان برسد تا اقدامات لازم را انجام دهیم.

نخست وزیر سوریه یادآور شد: ممکن است پیش از پایان بحران، طرح را شروع کنیم و این طرح را از مناطق امنی که ارتش در کنترل دارد، شروع کنیم.

مشروح مذاکرات صورت گرفته در این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد.

کد N318619

وبگردی