آفتاب

امام جمعه بندرعباس: بخاطر حاشیه های سیاسی به مصیبت دینی گرفتار شدیم

امام جمعه بندرعباس: بخاطر حاشیه های سیاسی به مصیبت دینی گرفتار شدیم

امام جمعه بندر عباس در قزوین گفت: جامعه امروزی دچار مصیبت دینی شده است که باید جامعه را از این آشفته بازار سیاسی نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروزی بسیاری از افراد علاوه بر گورستان مردگان، گورستانی به دست خود ایجاد کردند که در آن با به زیر سوال بردن شخصیت افراد، آنان را تخریب و به خاک می‌سپارند.

وی در ادامه با اعلام اینکه غیبت کردن گاهی تا جایی پیش می‌رود که نشاط سیاسی جامعه برهم می‌زند، گفت: بسیار دردناک است که بخاطر پست و مقام اجرایی دیگران دچار گناه و غیبت شویم.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: تمام مشکل جامعه امروزی ما این است که روی نماز سرمایه گذاری نکردیم و مساجد خود را به دو گروه سیاسی تقسیم کردیم و همین مسائل حاشیه‌ای سیاسی سبب شده که خدای خویش را گم کنیم.

به گفته وی جامعه امروزی دچار مصیبت دینی شده است که باید جامعه را از این آشفته بازار سیاسی نجات داد و با عبادات خالصانه برای خدا، عبادات خود را ارزشمند سازیم.

نعیم آبادی با اشاره به رحلت امام خمینی(ره) ابراز کرد: امام خمینی (ره) همیشه و هر جا همراه و به یاد خدا بود که همین امر سبب شده دل‌های مردم ایران پس از گذشت سال‌ها از رحلت ایشان با امام خود گره بخورد و در مجلس یادبود آن حضرت تمامی حسیینه‌ها و خانه‌ها و مساجد مملوء از جمعیت عاشقان می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ایران عزادار است چرا که امام خمینی (ره) درس اخلاق را نه تنها در حوزه علیمه قم بلکه در کشور به اوج و عظمت رساند، ایشان تنها یک رجل سیاسی و فقیه دینی نبود بلکه یک فرد خود ساخته بود و همواره به نکاتی اشاره می کردند که هر فردی نمی توانست به سهولت بر زبان جاری کند.

نماینده ولی فقیه استان هرمزگان تصریح کرد: دشمنان انقلاب برای از بین بردن اخلاق اسلامی، جامعه جوانان ایران را هدف قرار داده و با سرمایه گذاری بدحجابی را به بی‌حجابی تغییر دادند که با ادامه این روند توطئه‌های دشمن تحقق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: دشمن با برخی عقاید کاذب، اخلاق جوانان شیعه را تحت تاثیر قرار داده که در این میان علماء و اساتید دانشگاه باید با تعامل و همکاری یکدیگر به دنبال راه چاره در این زمینه باشند.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: ملت ایران همان ملتی است که در خط مقدم جبهه‌ها به جنگ با دشمن رفت و در حال حاضر باید در عرضه جنگ نرم نیز به دفاع بپردازیم.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کردند چراکه کشور را در زمینه اقتصادی دچار خطر دیدند و در این راستا باید با تکیه بر بازوهای اقتصادی خود به کشور خدمت کنیم و خودکفا باشیم.

نعیم آبادی با بیان اینکه ثروت یک کشور به نیروی انسانی آن کشور بستگی دارد، خاطر نشان کرد: توجه به بخش کشاورزی باعث تحقق بخشی از اقتصاد مقاومتی خواهد شد و این ضعف بسیار بزرگی است که بسیاری از دانشجویان به مشاغل اداری اکتفا می کنند و به تولید نمی‌اندیشند.

انتهای پیام

کد N318577

وبگردی