آفتاب

اظهار نظر معاون پارلمانی ضرغامی درباره لزوم حفاظت از رأی مردم

اظهار نظر معاون پارلمانی ضرغامی درباره لزوم حفاظت از رأی مردم

معاون پارلمانی صدا و سیما می‌گوید: این که برخی وقتی رأی مردم به نفعشان است، رأی مردم را عزیز می‎دانند ولی وقتی رأی به نفعشان نباشد، آن‌ را مخدوش می‌دانند، احترام به رأی مردم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، میرتاج‌الدینی با بیان این که مبارزه با استکبار در منظومه فکری امام(ره) امری پایان‎ناپذیر است، اظهار کرد: فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی مانع مبارزه با استکبار نمی‌شود.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی صبح امروز در آیین بزگداشت 25‌امین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان ارشد استان، هیات مذهبی و اقشار مختلف مردم دارالعباده که در کنار تربت پاک سومین شهید محراب آیت الله شهید صدوقی در مسجد حظیره یزد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره یاوران امام راحل(ره)، یکی از روش‌های شناخت شخصیت امام را شناخت یاران وی خواند.

وی با اشاره نقش سومین شهید محراب در هدایت مردم استان در جریان انقلاب، انتخاب نمایندگانی از سوی امام راحل(ره) در هر یک از استان‎های کشور را در ایجاد پیوند بین علما و مردم یادآور شد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سایه این ارتباطات، مجاهدت‏ های یاوران امام و حضور ملت شریف ایران شکل گرفت.

میرتاج‌الدینی بروز شخصیت افراد در جریان حوادث و شرایط خاص را مورد تاکید قرار داد و افزود: در شرایط عادی شخصیت‌ها بروز نمی‌کند و شناخته نخواهد شد بلکه در دگرگونی روزگار می‌توان به شخصیت افراد آگاه شد و جوهره وجودی و ذات انسان‌ها را شناخت.

وی امام خمینی(ره) را زیبنده عنوان امام دانست و بیان کرد: جایگاه امامت امام(ره) نتیجه سختی‌های ایشان در جریان حوادث از 15 خردادماه 1342 تا زمان رحلتشان بود به نحوی که شعاع وجودی ایشان نه تنها ملت ایران بلکه تمام مسلمانان جهان را دربرگرفت و می‌بینیم که در 35 سال پس از انقلاب تمام حوادث، قیام‌ها و نهضت‌های اتفاق افتاده در دنیا به طور مستقیم یا غیرمستقیم تاثیر گرفته از نهضت ایشان است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این که خیلی از انقلاب‎ها بعد از سال‎های اول از مسیر منحرف می‌شوند، تداوم فکر و راه امام راحل(ره) چه در زمان حضورشان و چه پس از رحلتشان را عامل حرکت این انقلاب در مسیر اصلی خود خواند و آن را یک معجزه و امتیاز برای انقلاب اسلامی دانست.

معاون پارلمانی صدا و سیما این امتیاز را ناشی از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت امت آگاه بیان کرد و گفت: هیچ کسی مانند مقام معظم رهبری با امام و مکتب و اندیشه‌های امام(ره) آشنا نیست و ایشان در واقع بزرگترین مفسر افکار امام(ره) هستند.

وی در ادامه از مهمترین معیار و شاخص‌ مکتب امام راحل بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی و 25 سال از رحلت امام(ره) را اسلامیت آن ذکر کرد و افزود: محور حرکت امام(ره) در انقلاب، احیاء اسلام و پیاده کردن احکام اسلام بود به طوری رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند: اولین و اصلی‌ترین نکته در مبانی امام و نظرات امام، مسئله اسلام ناب محمدی است.

وی گفت: نتیجه اسلامی که امروز برخی کشورهای مرتجع منطقه عنوان می‌کنند، همین تکفیری‌ها است که آبروی اسلام را برده‌اند و این همین اسلام آمریکایی است.

میرتاج الدینی مردم‌گرایی و جمهوریت را دیگر شاخص مکتب امام(ره) خواند و اظهار کرد: نقش مردم در اندیشه‌های امام(ره)، باور و اعتماد ایشان به مردم به عنوان رکن اصلی نظام و نه نقش تشریفاتی مرم در حکومت بود.

وی افزود: امام فرمودند که میزان رأی مردم است و به آن اعتقاد داشتند و عمل می‌کردند و لذا در وصیت‌نامه خود این اعتقاد را این گونه بیان کردند که من با ضمیری روشن و دلی آرام از این دنیا می‌روم.

وی ولایت فقیه را حافظ رأی مردم دانست و گفت: مقام معظم رهبری هم در انتخابات ریاست جمهوری دوره هفتم و هم در دوره دهم نیز در مقابل خواست عده‌ای مبنی بر ابطال رأی مردم، اظهار کردند به هیچ وجه چنین کاری نخواهم کرد.

میرتاج الدینی عنوان کرد: این که برخی وقتی رأی مردم به نفعشان است، رأی مردم را عزیز می‎دانند ولی وقتی رای به نفعشان نباشد، آن‌را مخدوش می‌دانند، احترام به رأی مردم نیست.

وی دیگر شاخص مکتب امام(ره) را عدالت اجتماعی دانست و گفت: امام عدالت را در ردیف ارزش‌های معنوی مانند توحید می‌دانستند.

وی همچنین از معیارهای امام را پیوند سیاست با دیانت به عنوان سیره رسول الله(ص)، طرفداری از محرومان و مستضعفان و نیز مبارزه با استکبار و استکبارستیزی بیان کرد و ادامه داد: امام(ره) مبارزه با شرق و غرب را آغاز کرد و آن را در جهان نهادینه کرد.

معاون پارلمانی صدا و سیما اظهار کرد: در منظومه فکری امام، مبارزه با استکبار امری پایان ناپذیر است و شرایط، فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی مانع این مبارزه نمی‌شود همان‌طور در بخشی از وصیت نامه خود فرمودند: این جهاد نباید پایان بپذیرد.

وی میراث امام را وحدت اسلامی ذکر کرد و آن را از شاخصه‌های مکتب امام به عنوان یک راهبری کلیدی و پر اهمیت در مکتب امام(ره) خواند.

وی یکی از سیاست‌های بین المللی امام را نیز حمایت از فلسطین دانست و آن را مرزی بین خط امام و غیر خط امام(ره) بیان کرد.

میرتاج‌الدینی پیوند سیاست و معنویت را هم از معیارهای مکتب امام(ره) بیان کرد و افزود: امام(ره) سیاست خشک و خالی را قبول نداشتند بلکه سیاست پیامبران همراه با معنویت را مورد نظر داشتند به طوری که امام یک سیاستمدار عارف بود.

این مسئول ادامه داد: امام به دنیا و ریاست چشم نداشت و کوچکترین گامی برای ریاست طلبی بر نداشت چرا که حرکتش فقط برای خدا بود و به همین جهت نیز امام(ره) در دلها جا باز کرده بود و امروز نیز پس از 25 سال هنوز شیفتگان امام(ره) در سالگرد عروجش گردهم می‌آیند چرا که نفوذ وی در دلها یک نفوذ مادی نبود بلکه نفوذی معنوی بود.

انتهای پیام

کد N318569

وبگردی