آفتاب

کرملین : پوتین با پوروشنکو دیدار نمی کند

کرملین : پوتین با پوروشنکو دیدار نمی کند

مسکو-ایرنا- دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امکان دیدار پوتین و پتر پوروشنکو رییس جمهوری منتخب اوکراین را رد کرد وگفت: رییس جمهوری روسیه با رییس جمهوری منتخب اوکراین دیدار جداگانه نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا پسکوف روز چهارشنبه درگفت وگو با رادیو اخبار روسی اظهارکرد : در برنامه های رسمی در نورماندی (فرانسه) پوتین و پوروشنکو دریک گروه خواهند بود و به همین دلیل نمی توان احتمال رو به رو شدن آنها را در آنجا داد.

وی همچنین در مورد امکان گفت وگوی کوتاه و احوالپرسی پوتین و پوروشنکو گفت : در برنامه رسمی در نورماندی این مورد پیش بینی نشده است.

مراسم هفتادمین سالروز ورود نیروهای متفقین به منطقه نورماندی درفرانسه که جبهه جدیدی را علیه نیروهای آلمان نازی گشود فردا پنجشنبه در این منطقه فرانسه برگزار می شود.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در مورد علت دعوت از رییس جمهوری منتخب اوکراین دراین مراسم گفت : این موضوع به طرف فرانسوی مربوط می شود.

وی درهمین حال خاطرنشان کرد: همه ملت های جمهوری های شوروی سابق در پیروزی بر آلمان نازی و آزادی اروپا از فاشیسم نقش داشتند.

روابط روسیه و اوکراین در ماه های اخیر به دنبال سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن دولت غرب گرا بجای وی در کی یف تیره شده است.

روسیه دولت اوکراین را به سرکوب و کشتار بیرحمانه روس های مقیم مناطق جنوب و شرق این کشور و خودداری از گفت وگو با آنها متهم و کی یف هم مسکو را به حمایت از جدایی طلبان متهم می کند.

اروپام/2242**518**536
کد N318556

وبگردی