آفتاب
با سخنرانی آیت الله بوشهری؛

مراسم سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در مهدیه تهران برگزار می‌شود

مراسم سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در مهدیه تهران برگزار می‌شود

مراسم پنجاه و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله ۱۵ خرداد با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری روز پنج شنبه ۱۵ خردادماه در مهدیه تـهـران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان عمومی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و شهدای گلگون‌کفن آن، از عموم امت شهید‌پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی و همۀ عاشقان و شیفتگان مکتب نورانی امام خمینی ( ره) دعوت کرد تا با حضور پرشور و گسترده خود در"ویژه مراسم پنجاه و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد" بار دیگر سند پایبندی خود را به راه ، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر و میثاقی دوباره با امام و رهبری را امضاء کرده و پیوند مقدس و ناگسستنی میان امام و امت را به اثبات رسانند.

در این اطلاعیه آمده است: ویژه مراسم پنجاه و یکمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با سخنرانی آیت‌الله "حاج سیدهاشم حسینی بوشهری" و مداحی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت، روز پنجشنبه 15/3/1393 از ساعت 11:00 صبح الی 13:00 با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشگری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی در مهدیه بزرگ تهران ( واقع در خیابان حضرت ولی‌عصر عجل الله)، برگزار می‌شود.

قیام حماسه آفرین پانزدهم خرداد 1342، سرچشمه زلال انقلاب اسلامی و سرآغازی برای شکوفایی اسلام، استقلال و آزادی ملت مبارز ایران اسلامی است که مسیری پانزده ساله را تا بیست و دوم بهمن 1357 طی کرده است. قیام خونین مردم مسلمان و مبارز ایران در پانزدهم خرداد علیه طاغوتیان زمان، نشانی دیرینه از استواری بیعت راستین مردم با اسلام، ولایت و روحانیت و سندی گویا از پیوند ناگسستنی امام و امت در جامعه ولایی است.

پانزدهم خرداد یادآور قیام با شکوه و حماسه شورانگیز ملت قهرمان ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی ـ انسانی است؛ قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود و حماسه‌ای از جنس قیام عاشورای حسینی را در جلوی چشمان بشریت خلق کرد. به درستی که قیام خونین وتاریخ ساز پانزدهم خرداد نقطۀ عطفی در نهضت بزرگ اسلامی و نقطۀ آغازینی در خیزش موج بیداری وحرکت‌های اسلامی توده های مردمی در عصر حاضر بود.

پانزدهم خرداد شروع حرکتی بزرگ و استراتژیک، نهضتی عظیم و کم‌نظیر در طول تاریخ معاصر بشری بود که 15 سال بعد موجب متولد شدن اولین مولود خود یعنی پیروزی نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران با آرای بالای 98 درصد شد. حرکت و قیامی که نمایش پیوندی عمیق و ناگسستنی میان امت با ولایت و امامت جامعه و همراهی گستردۀ توده‌های مختلف مردم با روحانیون در صحنۀ اجتماع و سیاست بود و به تمامی ناباوران کوردل تاریخ و استکبار جهانی و تمامی سردمداران کفر و الحاد، درسی بزرگ و عبرتی جاودان از قدرت سلاح ایمان در برابر قدرت‌های ضعیف مادی داد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان این بیانیه با دعوت از آحاد مردم، اقشار و اصناف مختلف مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی برای حضور پرشور و گسترده در ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد یاد آور شده است: اینک پانزدهم خردادی دیگر فرا می‌رسد و در پنجاه و یکمین سالگرد قیام حماسه‌ساز یوم‌الله پانزدهم خرداد 1342 گردهم می‌آئیم تا با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر بیعتی مجدد با آرمان‌های والامقام امام و رهبری و راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر آن روح بلند دوران داشته باشیم.

کد N318499

وبگردی