آفتاب

روسیه: آمریکا نباید از اوضاع اوکراین برای تقویت نظامی‌ خود در جهان سوء استفاده کند

روسیه: آمریکا نباید از اوضاع اوکراین برای تقویت نظامی‌ خود در جهان سوء استفاده کند

سفیر دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که ایالات متحده نباید برای گسترش حضور نظامی خود در جهان اوضاع اوکراین را مورد سوء استفاده قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، ویتالی چورکین، سفیر دائم روسیه در سازمان ملل گفت: در صورتی که اوضاع سیاسی اوکراین از جانب آمریکا برای نشان دادن قدرت‌نمایی در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد، تنها باعث مخدوش شدن روابط بین‌المللی می‌شود.

وی گفت: مسکو امیدوار است که فصلی جدید درباره اوضاع انسانی در اوکراین ورق زده شود و این مساله به شورای امنیت سازمان ملل اعلام شده است. ما معتقدیم که یافتن راه‌حلی سریع و عادلانه برای از میان برداشتن بحران اوکراین از اهمیت زیادی برخوردار است و این راه‌حل می‌تواند یک نقش حتمی و قطعی برای پایان دادن به خشونت‌ها در اوکراین باشد.

چورکین در ادامه گفت: مذاکرات اولیه با همتایانمان در شورای امنیت سازمان ملل آنچنان که باید قطعی و محکم نبود چرا که برخی از همکارانمان معتقدند که اوضاع در اوکراین تنها به واسطه زور حل و فصل می‌شود در حالی که این پیشنهاد یک اشتباه محسوب می‌شود. شورای امنیت سازمان ملل باید برای از میان برداشتن هر مشکلی از راه‌حل‌های صلح‌آمیز استفاده کند. بنابراین، بحث درباره پیش‌نویس چنین راه‌حلی ادامه خواهد یافت.

ویتالی چورکین افزود: نمایندگان غرب در شورای امنیت سازمان ملل تلاش می‌کنند تا پیش‌نویس روسیه درباره اوکراین را سیاسی کنند در حالی که مسکو به دنبال این مساله نیست.

وی در ادامه گفت: ما بر ضرورت از میان برداشتن خشونت و ایجاد شرایطی برای حل مشکلات انسانی در اوکراین تاکید می‌کنیم؛ چرا که این غیرنظامیان در اوکراین هستند که بیش از سایرین با مشکلات زیادی مواجه هستند. بنابراین من معتقدم که برای تدوین این پیش‌نویس باید راهی دشوار پیموده شود.

انتهای پیام

کد N318450

وبگردی