آفتاب

رییس دانشکده معارف دانشگاه امام صادق(ع):امام سیاست و دیانت را پیوند داد

رییس دانشکده معارف دانشگاه امام صادق(ع):امام سیاست و دیانت را پیوند داد

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امام خمینی(ره) تمدن دینی را برقرار و سیاست و دیانت را پیوند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی سعدی در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای15 خرداد و شهدای خرداد 61 ایلام اظهار کرد: امروز روز امام و عزت ایران و روز گشوده شدن فصلی نو از حیات انسان است.

وی سخنان خود را در 3 محور امام چه کسی بود؟ چه کرد؟ و رسالت ما در برابر او چیست؟ تبیین و تصریح کرد: شخصیت امام از مناظر مختلف بررسی شد، اما یکی از این بررسی‌ها را شهید مطهری بعد از آمدن از پاریس در جواب امام را چگونه دیدید؟ این گونه بیان کرد که امام اهل توحید است خدا را دیده و دیگران در نگاهش کوچک هستند و عظمت دیگر قدرت‌ها در نگاهش پوشالی است. چون تکیه ‌اش برخدا بود عزمش خلل‌ناپذیر بود و ایمان به خدا در نگاهش موج می‌زد.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد:عظمت امام پوشالی نیست و برخلاف دیگران که مستکبر هستند امام کبیر است و در آغاز نهضت به وظیفه‌ی خود مومن بود و به مردم ایمان داشت و مخلصانه با آنها سخن گفت و تفاوت آنها را با مردمان عهد رسول‌الله بخوبی می‌دانست و آنها را از مردم صدر اسلام بهتر دانست و در عملی که در تاریخ سابقه نداشت مردم را پای صندوق‌های رای آورد.

سعدی افزود: امام به مردمسالاری دینی معتقد بود و آن را به دنیا نشان داد و میزان را رای ملت عنوان کرد و در کشور استبداد زده‌ی ایران برای آزادی و کرامت انسان احترام قائل شد و برخلاف قدرت‌های استکباری که امروز هر آنتنی را که مبانی لیبرالیسم آنها را به چالش بکشد قطع و برای زنانی که دوست دارند محجبه باشند مانع ایجاد می‌کنند به انسانیت فکر می‌کرد.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: امام تمدن دینی را برقرار و سیاست و دیانت را پیوند داد و همواره به مدیران دستور می‌داد با مردم صادقانه و نه دوپهلو حرف بزنند و هر جا لازم بود با آن عظمت می‌گفت من خطا کردم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این‌که مردم ایران، وارث سربداران و پیروان سیدالشهداء هستند، تصریح کرد:امروز به برکت پایداری این مردم ایران صاحب فناوری‌های نوین است و با عزت ، با قدرت‌ها مذاکره می‌کند.

سعدی تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایران که نتوانستند در جبهه‌ی نظامی ایران را به زانو دربیاورند امروز می‌خواهند عفت حسینی را از جوانان این مرز و بوم بگیرند که با بصیرت جوانان این نقشه آنها عملی نخواهد شد، اما همواره باید هوشیار بود و از سرنوشت اندلس سابق که تمدن اسلامی در آن با فسق و فجور در آن زمین خورد نباید غافل بود.

وی ادامه داد:خداوند با امدادهای غیبی امام ملت را سربلندی داد و امروز بهترین شاگرد امام پرچمدار این حرکت است و مکتب امام را تفسیر، پاسداری و هدایت می‌کند و محافظ سربلندی آن است.

انتهای پیام

کد N318448

وبگردی