آفتاب

یک فعال دانشجویی: امام(ره) تأثیرگذارترین شخصیت قرن بیستم است

یک فعال دانشجویی: امام(ره) تأثیرگذارترین شخصیت قرن بیستم است

سخنگوی دفتر تحکیم وحدت گفت: امام خمینی تأثیرگذارترین و بارزترین شخصیت قرن بیستم جهان است که توفیق داشت آرزویی که تمامی پیامبران الهی داشتند، محقق کند و آن برپایی حکومتی بر اساس مفاهیم الهی و اسلامی بود.

محمدرضا روشنایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "امام روح‌الله شخصیتی ذوابعاد داشت"، افزود: جامعیت تصمیمات و عمق دقت نظر امام ناشی از همین شخصیت پیچیده و چند بُعدی ایشان بود. امام در عرصه سیاست مردی با کیاست، صادق و قاطع در عرصه فقه و دین عالمی ربانی و مرجعی عالی‌قدر، در عرصه اجتماعی جامعه شناسی قهار و مردم شناسی بی‌بدیل، در عرصه خانواده همسری مهربان و پدری دلسوز، در عرصه فردی انسانی کامل و خودساخته بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی امام خمینی که ایشان را از تمامی رهبران جهانی متمایز می‌کند، اشراف ایشان به فطرت انسان‌ها بود و آنچه ایشان را برای همیشه تاریخ جاودان نگه می‌دارد این است که فطرت انسان‌ها را بیدار کرد و در کالبد بشریت معنویت را دمید. آنچه از امام می‌بینیم، مربوط به 25 سال آخر عمر ایشان است و آنچه نمی‌بینیم این است که این خدمات گسترده امام خمینی حاصل 50 سال خودسازی ایشان بوده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: به نظر من مهمترین آرمان و هدف امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی نه هدایت انسان‌ها بلکه ایجاد بستری برای هدایت انسان‌ها بود. هدف انقلاب اسلامی این است که بی‌دینی و فساد به کسی تحمیل نشود، نه اینکه بخواهیم دین را به کسی تحمیل کنیم. هدف بلندمدت انقلاب اسلامی ایران ایجاد زمینه‌سازی برای حکومت جهانی اسلامی است، چراکه جمهوری اسلامی پایگاه انقلاب اسلامی است.

روشنایی با تاکید بر اینکه "انقلاب اسلامی نه یک انقلاب اقتصادی بود و نه یک انقلاب سیاسی"، گفت: انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی بود و این انقلاب فرهنگی بر پایه آرمان‌ها و اهداف والایش بود که در دل مردم نفوذ کرد و به پشتوانه اعتقاد و باور مردم به پیروزی رسید. دور شدن از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی یعنی دگرگونی فرهنگ جامعه و اگر مردم از اعتقادات و باورهایی که به اسلام و انقلاب دارند دور شوند و فاصله بگیرند انقلاب بزرگ‌ترین پشتوانه‌اش که همان مردم و امت اسلامی است را از دست می‌دهد و چیزی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز هر کسی که دلسوز اسلام و انقلاب است باید تمامی همت خود را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان سعادت دنیا و آخرت مردم است انجام دهد و در این راه مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نباشد.

انتهای پیام

کد N318115

وبگردی