آفتاب

بروجردی: سوریه بعد از بحران، قوی تر از وضعیت کنونی خواهد شد

بروجردی: سوریه بعد از بحران، قوی تر از وضعیت کنونی خواهد شد

دمشق- ایرنا - رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران مانند سوریه راه کنونی را طی کرده و در این راه دهها هزار شهید تقدیم کرده است، گفت: تردیدی نیست که سوریه بعد از بحران قوی تر از وضعیت کنونی می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «علاء الدین بروجردی» در دیدار هیات پارلمانی ایران با «مار ابنا طیوش افرام الفانی کریم» اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس های فریانی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز یک نظام قدرتمند است.

وی با تاکید بر حمایت ملت سوریه از بشاراسد تصریح کرد: بن علی و حتی رییس جمهوری اوکراین طی چند ماه و چند هفته از کشور فرار کردند اما بشار اسد ایستاد و مقاومت کرد که این موجب دلگرمی مردم سوریه شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که ایران همیشه اقلیت های دینی را مورد احترام قرار داده است، اظهارداشت: مسیحیان هم اکنون سه نماینده در مجلس دارند و یهودی ها و زرتشتی ها نیز ضمن حضور در مجلس کلیساهای فعالی را در ایران دارند.

بروجردی با تاکید بر این که کرامت انسان باید در هر صورتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در دین اسلام برای ادیان احترام ویژه ای قائل هستیم و با حرکت های تند تکفیری مخالف هستیم و آن را مغایر با روح اسلام می دانیم.

وی همچنین گفت: متأسف هستیم که این پدیده زشت تکفیری را به امت اسلامی تحمیل کردند و روز گذشته چند نفر در حلب به شهادت رسیدند.

بروجردی افزود: همانگونه که در جنگ تحمیلی به ایران دهها تن از مسیحیان به شهادت رسیدند این موضوع در جنگ سوریه نیز تکرار شد.

اسقف کلیسای ارتودوکس های فریانی نیز در این دیدار گفت: ایران همواره در کنار سوریه بوده و این کشور نیز همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: خط مشی ایران نشان دهنده کرامت انسانی است و ما همواره از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت گفتگوی ادیان توحیدی اطلاع داریم همچنین اقدام ایران برای فراهم ساختن شرایطی برای نمایندگان اقلیت های مذهبی و دینی ستودنی است.

همچنین در این دیدار یوناتان بت کلیا دبیر کل مجمع جهانی آشوریان گفت: آشوریان قرن های قرن است که در ایران زندگی می کنند و در 1400 سال گذشته در کنار مسلمانان زندگی خوبی را داشتند از طرفی دیگر من از شما دعوت می کنم که به ایران سفر کنید.

وی با یادآوری نقش رهبر معظم انقلاب در حل مشکلات آشوریان افزود: ما چند سال گذشته مشکلی داشتیم که خوشبختانه بعد از هزار سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب آن مشکلات حل شد.

بت کلیا همچنین در این دیدار توضیحاتی را درباره وضعیت کلیساها در ایران و نحوه فعالیت آنهاداد همچنین وی در آغاز صحبت های خود مطالبی را به صورت آشوری بیان کرد.

سیام**7261**9254**1336
کد N318034

وبگردی