آفتاب
مسوول دفتر مصباح:

راز ماندگاری انقلاب امام در اتکا به اسلام است

راز ماندگاری انقلاب امام در اتکا به اسلام است

مسوول دفتر مصباح یزدی گفت: انقلاب‌های زیادی در طول تاریخ در دنیا اتفاق افتاده است، اما راز ماندگاری و پویایی انقلاب امام خمینی(ره) برعکس انقلاب‌های مادی دنیا در اتصال وا تکا به اسلام و دین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جلالی در مراسمی که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) برگزار شد، گفت: حضرت امام (ره) کاری کردند که در تاریخ بی‌نظیر بود. بعد از حکومت امیر المومنین چنین نظامی در تاریخ سراغ نداریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی معجزه‌ای بود که معادلات و تحولات سیاسی دنیا را بهم ریخت حاکمیت کمونیست و مارکسیت به برکت انقلاب ایران به زباله دان تاریخ پیوست امروز نیز صدای شکستن حکومت غرب و لیبرال دموکراسی غرب شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب‌های بشری با شور و نشاط به وجود می‌آید ولی بعد از مدتی روبه فراموش و افول می‌روند نمونه آن انقلاب الجزایر و انقلاب سرخ روسیه بود که پس از مدتی روبه شکست و افول رفتند اما انقلاب امام بعد از سی و پنج سال با نشاط‌تر، شاداب‌تر و سرزنده تر شده است.

مسوول دفتر مصباح یزدی با طرح این پرسش که چرا انقلاب روح‌الله کهنه نمی‌شود و راز این پویایی چیست گفت: راز ماندگاری و پویایی انقلاب روح‌الله در اتصال و اتکا به اسلام و دین است اما انقلاب های دنیا حول مادیت انجام می‌شود و پس از مدتی هم روبه افول می‌رود. انقلاب وقتی به دین وصل شد انقلاب دینی و ماندگار شد. انقلاب اسلامی چون مبتنی بر دین است دشمن دارد. همه کودتاها،‌ترورها و تحریم‌ها نیز برای گرفتن دین مردم اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به توسعه علمی کشور گفت: ایران با وجودی که در شرایط تحریم است از صفر تا صد تولید علوم مختلف به ویژه فناوری هسته‌ای را خود انجام می‌دهد اما در غرب شرکت‌های کنسرسیوم متشکل از چند کشور بخش‌های مختلف این علوم را تولید و تکمیل می‌کنند.

انتهای پیام

کد N317993

وبگردی