آفتاب

یک فعال دانشجویی: نباید از صحبت‌های امام(ره) برداشت شخصی کرد

یک فعال دانشجویی: نباید از صحبت‌های امام(ره) برداشت شخصی کرد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم اجتماعی تهران گفت: به قول سیدحسن خمینی، نباید حرف‌های امام(ره) را کاریکاتوریزه بیان کرد و از صحبت‌های ایشان برداشت شخصی داشت.

مسعود نجفی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: آنچه امام را از دیگر شخصیت‌های سیاسی جدا می‌کند وجوه مشترک نظرات ایشان با آرای مردم است. مهم‌ترین اظهارنظرهای ایشان در مورد حضور و مشارکت مردم در مسائل کشور است که نشانگر توجه او به مردم است.

وی با بیان اینکه "نابرابری‌های اجتماعی موجب بروز انقلاب شد"، گفت: اگر خیلی کوتاه بخواهیم علت بروز انقلاب را بررسی کنیم باید به نابرابری‌های اجتماعی و نارضایتی مردم اشاره کنیم. جامعه ناگزیر از یک تغییر ناگهانی بود و در این میان امام تلاش کرد نیروهای اجتماعی ناراضی را به مسیری درست هدایت کند و با قدرت مردم انرژی ایجاد انقلاب را فراهم کرد. مردمی که مسلمان بودند دوست داشتند نظام اسلامی داشته باشند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر ضرورت آشنایی با تفکر امام خمینی(ره) تصریح کرد: اندیشه‌های امام را باید به صورت اجتماعی و در ظرف زمانی اکنون بررسی کرد. متاسفانه عده‌ای یک جمله از امام را از یک سخنرانی طولانی انتخاب می‌کنند و مطابق با امیال خود از آن جمله استفاده می‌برند. نهادهای سیاسی و حکومتی از اندیشه امام استفاده ابزاری می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: این افراد قسمتی از حرف‌های امام را که به نفعشان است، قبول می‌کنند و بقیه را ناگفته باقی می‌گذارند. این استفاده ابزاری بسیار آسیب‌زا است.

انتهای پیام

کد N317937

وبگردی