آفتاب
نماینده مردم شفت و فومن:

پیوند امت و امامت در انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) عینیت یافت

پیوند امت و امامت در انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) عینیت یافت

یک نماینده مجلس با بیان اینکه "پیوند امت و امامت در انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل عینیت یافت"، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید بصورت تئوریک و عملی اندیشه‌های امام را تبیین کنند تا بتوانند مروج اندیشه‌های اسلامی باشند؛ چراکه نسل امروز تشنه تفکر انقلابی امام(ره) است.

ناصر عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، با اشاره به نقش رهبری امام(ره) در انقلاب، اظهار کرد: در هر انقلاب و نهضتی که بوجود می‌آید نقش راهبری و رهبری تعیین کننده بوده است، پیروزی انقلاب اسلامی هم از این امر مستثنی نبود و امام(ره) به عنوان رهبر این نهضت، نقش اصلی را ایفا می‌کرد.

وی ادامه داد: از سال 42 با آغاز این نهضت چه در زمانی که امام در تبعید نجف بودند یا چه در دورانی که در فرانسه بسر می‌بردند به علت پیوستگی و همراهی امت با امام، ایشان توانستند نظام سلطه را ساقط کنند.

نماینده شفت و فومن با اشاره به اینکه یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب، مردم باوری و نقش تعیین کننده مردم بوده است، گفت: تمامی مراحلی که در طول 35 سال پشت‌سر گذاشتیم به علت مشارکت و دفاع مردم از ارزش‌های انقلاب بوده است اما داشتن رهبری آگاه، بصیر و شجاع در کنار حمایت مردم بسیار تاثیرگذار است و لذا تداوم انقلاب و حفظ دستاوردهای آن به علت پیوند ولایت با امت است.

عاشوری با تاکید بر اینکه پ"مردم کانون اصلی امنیت ملی هستند"، افزود: مردم هوشیار ما همواره در صحنه حاضرند و در حقیقت زندگی خود را به سرنوشت انقلاب گره زده‌اند. انرژی هسته‌ای یکی از مواردی است که مردم برای حفظ آن به میدان آمدند و با شعارهای انقلابی خود از آن دفاع کردند و مسئولان هم نمی‌توانند به تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرند؛ اگر مردم را در کنار رهبری داشته باشیم و جایگاه رهبری را حفظ کنیم، موفق خواهیم بود و بدون رهنمودهای ایشان و حمایت مردم و تنها با تکیه بر امکانات و ابزار دفاعی نمی‌توان موفق شد.

وی با بیان اینکه "باید محفوظات مذهبی جوانان را تقویت کنیم"، ادامه داد: تلاش‌مان این باشد که جوانان را به آگاهی و بصیرت لازم برسانیم، مراکز علمی و دانشگاه‌های ما باید به صورت تئوری و حتی به صورت عملیاتی اندیشه‌های امام را با برگزاری کنگره‌های مختلف و سمینارهای متعدد تبیین کنند تا بتوانند مروج اندیشه‌های اسلامی باشند چراکه نسل امروز تشنه تفکر انقلابی امام(ره) است.

نماینده مردم شفت و فومن اضافه کرد: از طرفی با محدود کردن نمی‌توان فرهنگی را ترویج کرد، معتقدیم اگر جلوی برنامه یا کاری را می‌گیریم باید راهکار مناسبی را ارائه دهیم، جوانان امروز در دنیا هنوز که هنوزه انقلاب اسلامی را به نام امام خمینی(ره) می‌شناسند و در نتیجه آنچه امروز به صورت عملی و تئوری از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی در اختیار داریم، دانشگاهیان و حوزویان ما باید این ابزار را در جهت بسط و انتشار تفکر انقلاب و امام بکار گیرند چراکه این تفکر کهنه شدنی نیست و براساس فطرت انسان‌هاست و در حقیقت توحید و یگانه پرستی در ذات هر انسانی وجود دارد.

عاشوری در پایان خاطرنشان کرد: نباید نگران مسیرهای انحرافی که جوانان ما را تهدید می‌کند، باشیم؛ چراکه مسیر حق و درست در صراط اندیشه‌های انقلابی و اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N317926

وبگردی